ادوبی پریمیر پرو آپدیت ‌می‌شود؛ ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
لوگو پریمیر پرو روی صفحه لپ تاپ با زمینه بنفش
ادوبی با افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی، ویرایش ویدیو با پریمیر پرو را بسیار آسان و لذت‌بخش می‌کند.
تبلیغات

ادوبی پس‌ از انتشار هوش مصنوعی موفق Firefly و ابزار Generative AI در فتوشاپ اکنون قصد دارد از هوش مصنوعی در نرم‌افزار ویرایش ویدیو خود یعنی پریمیر پرو (Premiere Pro) استفاده کند.

ادوبی چند ویژگی کلیدی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای پریمیر پرو به‌نمایش گذاشته است که در سال جاری به این نرم‌افزار اضافه خواهند شد. ازجمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به Object Addition & Removal برای اضافه‌کردن و حذف اشیاء، Generative Extend برای افزایش مدت‌زمان ویدیو با ایجاد فریم‌های اضافه و Text to Video برای تبدیل متن به ویدیو اشاره کرد.

اولین قابلیت با نام Generative Extend به رفع مشکلی می‌پردازد که تقریباً همه‌ی تدوین‌گران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آن کلیپ‌هایی است که بیش‌ از اندازه کوتاه هستند. ادوبی درمورد این ویژگی می‌گوید: «به‌صورت یکپارچه فریم‌هایی را به کلیپ‌ها اضافه کنید تا زمان آن‌ها افزایش یابد و بدین‌ترتیب، هماهنگ‌سازی دقیق ویرایش‌ها و افزودن جلوه‌های انتقال نرم‌‌تر، آسان‌تر خواهد شد.»

یکی دیگر از مشکلات رایج تدوین، اشیای ناخواسته در نماهایی خاص است، زیرا حذف آن‌ها پیچیدگی زیادی دارد. همچنین افزودن اشیای جدید در برخی زوایا می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. قابلیت Object Addition & Removal پریمیر پرو با استفاده از هوش مصنوعی فایرفلای، راه‌حلی برای این مشکل ارائه می‌دهد.

ادوبی در ویدیو جدیدش می‌گوید: «به‌سادگی اشیاء را انتخاب، ردیابی و درصورت نیاز آن‌ها را جایگزین یا موارد ناخواسته را حذف کنید، لباس بازیگران را تغییر دهید یا المان‌هایی مثل تابلو نقاشی یا گل‌های بسیار واقعی روی میز اضافه کنید.»

ویژگی Text to Video در پریمیر پرو به شما اجازه می‌دهد با تایپ دستور متنی به‌طور مستقیم درون این نرم‌افزار ویدیوهای کاملاً جدید تولید کنید. ادوبی می‌گوید: «به‌سادگی متن را در یک کادر وارد یا تصاویر مرجع را آپلود کنید. از این کلیپ‌ها می‌توان برای ایده‌پردازی و ساخت استوری‌بوردها یا ساخت ویدیوهای مختلف برای تکمیل فیلم‌های لایو اکشن استفاده کرد.»

با‌توجه‌به اینکه فقط چند ماه از ظهور اولین ویدیوهای تولیدشده با هوش مصنوعی می‌گذرد، ظاهراً ادوبی قصد دارد این ایده را به‌سرعت تجاری‌سازی کند.

ادوبی همچنین امکان بارگذاری و استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی متفرقه مثل Pika را در اختیار کاربران پریمیر پرو قرار خواهد داد. قابلیت‌های هوش مصنوعی پریمیر پرو امسال دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات