هوش مصنوعی جدید ادوبی، فتوشاپِ صنعت موسیقی است!

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ادوبی / Adobe در داخل موبایل در دست راست یک زن
ادوبی ابزار بسیار هیجان‌انگیزی معرفی کرده است که تولید و ویرایش موسیقی را ازطریق هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

جدیدترین پروژه‌ی آزمایشی ادوبی که روی هوش مصنوعی تمرکز دارد، در تلاش است تا به مردم برای ساخت و ویرایش موسیقی‌ها بدون دانش تخصصی در این حوزه کمک کند. Project Music GenAI Control ابزاری آزمایشی است که به شما امکان می‌دهد تا موسیقی را از روی دستور متنی بسازید و بدون نیاز به نرم‌افزارهای تخصصی، همان فایل صوتی را ویرایش کنید.

ادوبی در بیانیه‌ای که برای ورج ارسال کرده است، می‌گوید کاربران در ابتدا باید دستور متنی مدنظرشان را برای ساخت موسیقی در ژانری به‌خصوص (مثل رقص شاد یا جاز غم‌انگیز) بنویسند. سپس کاربر می‌تواند با بهره‌گیری از ابزارهای داخلی Project Music GenAI Control، نتایج حاصل از هوش مصنوعی را ویرایش کند و سراغ تنظیم الگوهای تکرار، سرعت، شدت صدا و حتی ساختار فایل موسیقی برود.

بخش‌هایی از موسیقی را می‌توان به‌سادگی ریمیکس کرد و امکان تولید موسیقی‌هایی که به‌طور مداوم تکرار می‌شوند، نیز وجود دارد. چنین قابلیتی مخصوص کسانی است که می‌خواهند فایل موسیقی آرامش‌بخش را هنگام تولید محتوا گوش دهند.

ادوبی می‌گوید که ابزارش جدیدش می‌تواند موسیقی تولیدشده را بر‌اساس «ملودی مرجع» ویرایش کند و حتی سراغ طولانی‌ترکردن فایل‌های صوتی برود. رابط کاربری ابزار ویرایش صدای ادوبی رونمایی نشده است.

ادوبی می‌افزاید محتواهای بدون کپی‌رایت برای نمایش دمو Project Music GenAI Control در سرورهای این ابزار آپلود شدند. مشخص نیست که می‌توان هر نوع فایل صوتی را به‌عنوان مرجع به Project Music GenAI Control تزریق کرد یا نه.

تولید موسیقی از روی دستور متنی ایده‌ی کاملاً جدیدی نیست و قبلاً گوگل و متا سرویس‌هایی در این حوزه ارائه داده‌اند؛ با‌این‌حال، هیچ‌یک از آن‌ها قابلیت ویرایش فایل خروجی را ندارند و این همان بخشی است که ابزار جدید ادوبی در آن می‌درخشد.

نیکلاس برایان، از دانشمندان ارشد ادوبی، می‌گوید: «یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های ابزارهای جدید این است که صرفاً روی تولید صدا متمرکز نیستند؛ بلکه امکاناتی در سطح فتوشاپ ارائه می‌دهند تا کاربران بتوانند کنترل عمیقی روی شکل‌دهی و اصلاح و ویرایش فایل صوتی‌شان داشته باشند. این به‌نوعی شبیه کنترل در سطح پیکسل برای صنعت موسیقی است.»

ادوبی می‌گوید که Project Music GenAI Control در مراحل اولیه‌ی آزمایش به‌سر می‌برد و شاید قابلیت‌هایش در‌نهایت وارد برخی از سرویس‌های فعلی این شرکت نظیر Audition و Premiere Pro شوند. این ابزار جدید فعلاً در‌دسترس عموم قرار ندارد و تاریخ انتشارش نیز اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات