اپل در بریتانیا با شکایت یک‌میلیارد‌دلاری مواجه می‌شود

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
شکایت از اپل
پرونده‌ی یک‌میلیارد‌دلاری شکایت از اپل با حکم دادگاهی در بریتانیا دوباره به جریان افتاد.
تبلیغات

در مرداد ۱۴۰۲، بیش‌ از ۱٬۵۰۰ توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن در بریتانیا شکواییه‌ی گروهی جدیدی علیه اپل تنظیم کردند که روی کارمزدهای فروشگاه آنلاین اپ استور تمرکز داشت. در آن زمان، شکایت به‌نفع اپل رد شد.

دادگاهی در بریتانیا امروز حکم داده که این دعوا امکان طرح دارد و به جریان می‌افتد؛ اگرچه ممکن است آغاز این مرحله از محاکمه سال آینده باشد.

شاکیان می‌گویند که اپل برای خرید برنامه‌ها و سایر محتواها تا ۳۰ درصد کارمزد از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند و به‌عقیده‌ی آن‌ها، این کارمزد ناعادلانه است و اپل از تسلط خود برای توزیع برنامه‌های گوشی آیفون و سایر دستگاه‌ها در بازار سوء‌استفاده می‌کند؛ از‌این‌رو، شاکیان به‌دنبال خسارت هستند.

وکیل اپل در استدلالی جالب گفت که توسعه‌دهندگان نمی‌توانند در بریتانیا ادعایی داشته‌ باشند؛ مگر اینکه برای خریدهایی که ازطریق اپ استور انگلستان انجام می‌شود، هزینه‌ای از آن‌ها دریافت شود.

اپل تاکنون با چندین اتهام روبه‌رو شده است. با شکایت و فشار اتحادیه‌ی اروپا این شرکت مجبور شد به فروشگاه‌های جایگزین اپ‌ استور اجازه‌ی فعالیت دهد. همچنین، اپل به توسعه‌دهندگان اجازه داد درصورت تمایل، خارج از اپ‌ استور هزینه دریافت کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات