سامسونگ شکایت خود از اپل را در کشورهای اروپایی پس گرفت

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
دعوای قضایی بین سامسونگ و اپل در کشورهای مختلف مطرح شده است و مدام یکی از دو شرکت به دلیل نقض اختراع‌های ثبت شده‌اش از دیگری شکایت می‌کند. اما سامسونگ امروز در یک اقدام غیرمنتظره رسما اعلام نموده که شکایت خود از اپل را که در کشورهای اروپایی شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و هلند مطرح نموده، دنبال نخواهد کرد و دلیل این موضوع را احترام گذاشتن به انتخاب مشتری اعلام نموده است.
تبلیغات

بیانیه سامسونگ به قرار زیر است:

سامسونگ به گواهی تکنولوژی‌های خود بصورت معقول پایبند باقی خواهد ماند و ما قویا باور داریم که بهتر است شرکت‌ها در بازار به رقابت بپردازند نه در دادگاه‌های قضایی. بر همین اساس، سامسونگ تصمیم گرفته تا شکایت مربوط به نقض پتنت‌ها بر علیه اپل که در دادگاه‌های قضایی اروپایی مطرح شده است را پس بگیرد تا به حق انتخاب مشتریان احترام گذاشته و از آن حفاظت کند.

در ماه ژانویه کمیسون اروپا اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا سامسونگ پتنت‌های اپل را نقض نموده است یا خیر. براساس قوانین اروپا، کمپانی‌ها موظف هستند تا اختراع‌های ثبت شده خود را بصورت منصفانه، معقول و غیرتبعیض آمیز گواهی کنند.

سامسونگ حتی در وطن خود، کشور کره جنوبی نیز بخاطر نقض پتنت‌های مربوط به شبکه بی‌سیم، مورد شکایت اپل قرار گرفت.

هنوز مشخص نیست که اقدام امروز سامسونگ به معنی صلح بین دو شرکت اپل و سامسونگ است یا اینکه سامسونگ به تنهایی سعی در حل مشکلات خود با اپل نموده است. اما به هر حال، این اقدام شرکت کره‌ای قدمی به سمت صلح بین دو شرکت به شما می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات