هزینه اشتراک اسپاتیفای باردیگر گران می‌شود؟

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای با گلکسی A53 سامسونگ
منبعی آگاه می‌گوید که اسپاتیفای با افزایش هزینه‌‌ی سرویس‌های اشتراکی در برخی از کشورها، به‌دنبال افزایش درآمد است.
تبلیغات

ظاهراً اسپاتیفای تصمیم گرفته است که هزینه‌ی سرویس پریمیوم را در برخی از کشورها افزایش دهد. این شایعه در حالی دست‌به‌دست می‌شود که کمتر از یک سال از افزایش قیمت اشتراک اسپاتیفای می‌گذرد.

براساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت اشتراک اسپاتیفای در کشورهای استرالیا، بریتانیا، پاکستان و تا مدتی دیگر، در ایالات متحده نیز اعمال خواهد شد. تا پایان آوریل (فروردین و اردیبهشت)، قیمت اشتراک تک‌کاربره حدود یک دلار و اشتراک خانوادگی و دوکاربره حدود دو دلار بیشتر خواهد شد.

انتظار می‌رود با افزایش قیمت اشتراک‌های اسپاتیفای، هزینه‌ی کتاب‌های صوتی این پلتفرم موسیقی تا حدودی کاهش یابد. پلتفرم‌های دیگر که امکان دسترسی به کتاب‌های صوتی به‌مدت ۱۵ ساعت در ماه را فراهم می‌کنند، بدون دریافت هزینه‌ی اضافی این امکان را دراختیار کاربران اشتراک پریمیوم خود قرار می‌دهند.

تاکنون، کاربران از کتاب‌های صوتی اسپاتیفای استقبال گرمی کرده‌اند و اگر از محدودیت ۱۵ ساعت در ماه فراتر بروند، می‌توانند برای دریافت ۱۰ ساعت اضافه‌تر مبلغی را پرداخت کنند. بنابراین، اسپاتیفای می‌تواند ازطریق کتابخانه‌ی صوتی پریمیوم خود درآمد بیشتری کسب کند. این شرکت کتاب‌های صوتی را در فروشگاه اینترنتی خود نیز می‌فروشد.

اسپاتیفای از سال ۲۰۱۸ با عرضه‌ی عمومی سهام خود به‌دنبال سودآوری بیشتر است و برای رسیدن به این هدف، قصد دارد چندین اشتراک متنوع دیگر را دراختیار کاربران قرار دهد.

اسپاتیفای از مدت‌ها پیش در حال آماده‌سازی اشتراک جدیدی بوده است که از استاندارد Hi-Fi بهره می‌برد. این استاندارد امکان پخش فایل‌های صوتی را با کیفیت مطلوب و مشابه‌ واقعیت فراهم می‌کند. اشتراک یادشده از سایر اشتراک‌ها گران‌تر خواهد بود.

اسپاتیفای به‌ فکر ایجاد اشتراک جدیدی است که امکان دسترسی به موسیقی و پادکست را بدون نمایش آگهی تبلیغاتی ایجاد می‌کند؛ اما دیگر امکان استفاده از کتاب‌های صوتی از بین می‌رود. این پلن ماهانه ۱۱ دلار هزینه خواهد داشت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات