منو استارت را فراموش کنید؛ این نرم‌افزار داک macOS را وارد ویندوز می‌کند

شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
صفحه اول ویندوز یا بکگراند کوه به رنگ آبی تا صورتی با نوار وظیفه‌ای شبیه به داک مک او اس
اگر ویندوز دارید؛ ولی داک macOS را می‌پسندید، به جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزار Stardock نگاهی بیندازید.
تبلیغات

برخی از کاربران ویندوز به‌دنبال راه‌هایی برای شخصی‌سازی محیط کاربری سیستم‌عامل هستند و علاقه‌ی زیادی به داک سیستم‌عامل macOS در انواع لپ تاپ اپل دارند.

نوار داک بیشتر از یک دهه با macOS همراه بوده است. این نوار ساده و زیبا امکان دسترسی آسان به نرم‌افزار‌های در حال کار و نرم‌افزار‌های پرکاربرد و فایل‌ها را فراهم می‌کند. کاربران ویندوز به‌لطف نرم‌افزار Stardock می‌توانند قابلیتی شبیه داک macOS را تجربه کنند.

صفحه اول جست ویندوز با نوار ابزار شبیه به داک مک او اس
Stardock

Stardock به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده است که تغییراتی روی داک اعمال می‌کند. این ابزار حالا با ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ (۶۴ بیتی) سازگار است و امکان شخصی‌سازی بیشتری درمقایسه‌با قبل را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

نرم‌افزار Stardock امکان ایجاد داک‌های سفارشی و استفاده‌ی هم‌زمان از داک و نواروظیفه و اعمال تغییرات ظاهری مختلف را فراهم می‌آورد. برای دانلود می‌توانید به وب‌سایت شرکت سازنده این نرم‌افزار سر بزنید.

صفحه اول ویندوز  با نوار وظیفه‌ای شبیه به داک مک او اس
TaskbarX

اگر به گزینه‌های دیگری غیر از Stardock علاقه دارید، شاید بهتر باشد به TaskbarX هم نگاهی بیندازید. نرم‌افزار TaskbarX به شما اجازه می‌دهد تا نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ را به داکی کوچک و جمع‌وجور تبدیل کنید.

برای استفاده از TaskbarX کافی است به صفحه‌ی GitHub آن مراجعه و فایل اجرایی را دانلود کنید. پس از نصب، شاهد تغییرات در نواروظیفه‌ی خود خواهید بود.

صفحه اول ویندوز با نوار وظیفه‌ای شبیه به داک مک او اس
RocketDock

RocketDock نرم‌افزار دیگری است که حجم کمتری از Stardock و TaskbarX دارد و امکانات شخصی‌سازی کمتری دراختیار کاربر قرار می‌دهد. پشتیبانی از چند مانیتور، ازجمله قابلیت‌های مهم RocketDock است.

اگر سیستمتان قدیمی شده، RocketDock مناسب شما است؛ چراکه سبک است و بسیار سریع‌تر از دو نرم‌افزار دیگر عمل می‌کند. برای دانلود می‌توانید به وب‌سایت RocketDock مراجعه کنید.

با استفاده از ابزارهای یادشده، نه‌تنها محیط ویندوز ظاهری جدیدتر با امکانات شخصی‌سازی‌شده‌ی بیشتر به خود می‌گیرد؛ بلکه باعث افزایش کارایی و به بهبود تجربه کاربری می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات