تبلیغات آزاردهنده مایکروسافت ادامه دارد؛ این بار با تمرکز بر کاربران گوگل کروم

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی گوگل کروم و بینگ کنار هم در بکگراند رنگارنگ
کاربران گوگل کروم از اعلان تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض به بینگ شکایت کرده‌اند.
تبلیغات

گوگل یکی از محبوب‌ترین موتورهای جست‌و‌جو در جهان است و اکثر کاربران در مرورگرهای اج و کروم به‌طور پیش‌فرض از آن استفاده می‌کنند. به‌گزارش Windows Latest، مایکروسافت در نسخه‌ی ویندوزی گوگل کروم تبلیغات آزاردهنده‌ای برای ترغیب کاربران به تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض خود از گوگل به بینگ نشان می‌دهد.

پیش‌از‌ این، کاربران از تبلیغات پاپ‌آپ مایکروسافت کوپایلت و قابلیت‌های هوش مصنوعی ردموندی‌ها در صفحه‌ی قفل ویندوز ۱۱ شاکی بودند که مایکروسافت اقدام به حذف آن کرد؛ اما حالا تبلیغات GPT-4 مایکروسافت بینگ صدای کاربران گوگل کروم را درآورده است.

اعلان آزاردهنده تبلیغات مایکروسافت بینگ در نسخه ویندوز گوگل کروم

برخی از کاربران ویندوزی گوگل کروم اعلان‌های پاپ‌آپ برای تغییر موتور جست‌و‌جو پیش‌فرض خود به بینگ را دریافت کرده‌اند که با کلیک کردن روی تبلیغ، افزونه‌ی Bing Search Chrome در مرورگر گوگل کروم نصب می‌شود.

مایکروسافت وجود این تبلیغ را تأیید و به امکان چت بهتر و حرفه‌ای‌تر با کوپایلت هنگام انتخاب موتور جست‌و‌جوی بینگ اشاره کرد. این شرکت گفت: «ما برای تصمیم کاربران ارزش قائل هستیم و گزینه‌ای برای رد کردن اعلان و تبلیغ قرار داده‌ایم.»

این اولین‌بار نیست که مایکروسافت سعی می‌کند کاربران را به‌ سمت بینگ بکشاند. چند ماه پیش، کاربران مروگر اج هم اعلان‌های آزاردهنده‌ای برای تبلیغ موتور جست‌و‌جوی مایکروسافت بینگ دریافت می‌کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات