مایکروسافت برای جذب کاربران گوگل به این شرکت پول می‌دهد!

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی گوگل کروم و بینگ کنار هم در بکگراند رنگارنگ
مایکروسافت در اقدامی غیرمنتظره به گوگل برای جذب کاربران این شرکت پول داده است.
تبلیغات

مایکروسافت و گوگل دو رقیب قدیمی و سرسخت در بازار تبلیغات آنلاین هستند و به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به دنبال راه‌های جدیدی برای جذب کاربران رقیب خود به بینگ می‌گردد.

گوگل و بینگ پلتفرم‌های تبلیغاتی مستقل‌ خود (گوگل ادز و مایکروسافت ادز) را دارند و حتی مشتریانی انحصاری را برای پلتفرم‌های تبلیغاتی خود به دست آورده‌اند؛ مثل نمایش انحصاری اولین تریلر برخی از فیلم‌ها و سریال‌های نتفلیکس که ابتدا در بینگ تبلیغ می‌شوند.

صفحه اول جست و جو گوگل که بینگ را تبلیغ می‌کند

بنابر گزارش MSPowerUser، گاهی در کنار نتایج گوگل، لینک جست‌و‌جوی همان عنوان در موتور جست‌و‌جوی بینگ پیشنهاد داده می‌شود. به عنوان مثال شما در حال جست‌و‌جوی بهترین سمعک هستید و در کنار لینک مطالب مرتبط، گوگل همان عنوان بهترین سمعک را پیشنهاد می‌دهد اما وقتی روی آن کلیک کنید به موتور جست‌و‌جوی بینگ هدایت می‌شوید.

تمام شرکت‌ها برای اینکه بتوانند بازار بزرگ‌تری را به‌دست بیاورند یا آن را حفظ کنند، نیاز به تبلیغ دارند و مایکروسافت نیز برای وادار کردن کاربران به استفاده از محصولاتش، تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهد؛ اما مشخص نیست این روش ردموندی‌ها چقدر می‌تواند مؤثر باشد.

مایکروسافت عملاً به گوگل پول می‌دهد تا مردم بتوانند به بینگ مراجعه کنند. سؤال اینجا است که چه کسی برای دریافت نتیجه‌ای که مستقیماً در خود گوگل قابل مشاهده است، به موتورهای جست‌وجوی دیگری مراجعه می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات