گوگل یکی از بخش‌های یوتیوب موزیک را نونوار کرد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سرویس یوتیوب موزیک
گوگل بعد از مدت‌ها تصمیم گرفت ابزار پلیر یوتیوب موزیک را بازطراحی کند.
تبلیغات

یوتیوب موزیک یکی از بخش‌های یوتیوب است که گوگل آن را به‌منظور کسب درآمد از پخش موسیقی خواننده‌های مطرح برای اندروید و گوشی آیفون و وب توسعه داده است؛ اما طراحی این برنامه در این پلتفرم‌ها باهم یکسان نیست.

بنابر گزارش 9to5Google، گوگل قصد دارد برای یکسا‌ن‌سازی تجربه‌ی کاربری یوتیوب موزیک، طراحی نسخه‌ی وب را با نسخه‌ی اندروید هماهنگ کند.

تغییرات اساسی شامل دکمه‌ی پخش و عکس کاور بزرگ‌تر است و گزینه‌های کنترل پخش موسیقی به زیر کاور آهنگ منتقل شده‌اند و قسمت‌های مربوط به متن آهنگِ در حال پخش، محتوای مرتبط و آهنگ بعدی در زیر این گزینه‌ها قرار گرفته‌اند.

اسکرین شات از دو طراحی قدیمی و جدید یوتیوب موزیک نسخه وب
تصویر سمت راست طراحی قدیمی و سمت چپ طراحی جدید

علاوه‌بر‌این، قسمت ناوبری جدیدی برای دسترسی سریع به فهرست آهنگ‌های بعدی در نظر گرفته شده است. این قسمت می‌تواند بنابر شرایط ناپدید شود و این امکان را به کاربر می‌دهد تا برای گشت‌و‌گذار بین محتواهای برنامه به مشکل برنخورد.

تغییرات یادشده به‌دنبال معرفی وب‌اپلیکیشن یوتیوب موزیک که ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ (۸ اسفند ۱۴۰۲) دردسترس قرار گرفت، معرفی شده‌اند و به‌تدریج اعمال خواهند شد.

هدف گوگل از این طراحی جدید ساده‌سازی و همگام‌سازی رابط کاربری یوتیوب موزیک و استفاده‌ی آسان‌تر است. گوگل طراحی جدید و مینیمال برنامه‌ی یوتیوب موزیک را به‌مرور در‌اختیار تمامی کاربران قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات