۱۰ سال از خرید واتساپ توسط فیسبوک گذشت

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
آیکون لوگو واتساپ WhatsApp واتس اپ در آیفون با ذره بین
فیسبوک ۱۰ سال پیش با تصاحب واتساپ، این پیام‌رسان را به زیرمجموعه‌ی خود تبدیل کرد.
تبلیغات

۱۰ سال پیش فیسبوک اعلام کرد که واتساپ را به قیمت ۱۹٫۶ میلیارد دلار خریداری کرده است؛ خبری که به‌‌شدت کاربران را در شوک فرو برد و نگرانی‌های عمیقی ایجاد کرد؛ چراکه فیسبوک سیاست‌های حریم خصوصی و کنترل اطلاعات قابل اطمینانی نداشت و استفاده‌ی فراوانی از تبلیغات می‌کرد که با اصول واتساپ در تضاد بود.

به روایت Android Authority، بسیاری از مردم از خرید واتساپ توسط فیسبوک خشنود نبودند، وعده‌های فیسبوک را بررسی می‌کردند و عموماً نسبت به آینده‌ی پیام‌رسان محبوبشان نگاه مثبتی نداشتند. تعدادی از کاربران می‌گفتند که هنگام استفاده از واتساپِ فیسبوک احساس خوبی نداشتند.

ترک کردن فیسبوک توسط تعدادی از هم‌بنیان‌گذاران واتساپ و ماجرای رسوایی‌های اطلاعاتی فیسبوک، علاقه‌ی مردم به استفاده از واتساپ را کم‌رنگ کرده بود. بااین‌حال می‌توان گفت که واتساپ در تمام جنبه‌های زندگی بسیاری از کاربران ریشه دوانده و آن‌ها اتفاقات تلخ و شیرین زیادی با پیام‌رسان مورد بحث تجربه کرده‌اند.

واتساپ با گذشت ۱۰ سال به آن بدی‌ای که بسیاری تصور می‌کردند نشده و هنوز تقریباً بدون تبلیغات است؛ برخلاف اینستاگرام هیچ فید یا الگوریتم آزاردهنده‌ای ندارد و می‌توانید در امنیت نسبتاً بالایی محتواهای مورد نظر خود را به‌صورت رمزگذاری سرتاسری برای دوستانتان ارسال کنید.

نه‌تنها واتساپ بلکه به‌نطر می‌رسد متا (فیسبوک سابق) از دوران افول خود فاصله گرفته است و به‌شکل پایدار رشد می‌کند. نمونه‌اش استقبال بالای کاربران از شبکه‌ی اجتماعی تردز یا موفقیت‌های هدست متا کوئست ۳ است.

با وجود تمام شک و تردید و بدبینی‌هایی که ۱۰ سال پیش پیرامون خرید واتساپ توسط فیسبوک مطرح بود، در سال ۲۰۲۴ به‌نظر می‌رسد این اتفاقی مثبت و سودآور برای هر دو شرکت بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات