یک نرم‌افزار قدرتمند هوش مصنوعی برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن هوش مصنوعی جمنای گوگل در اندروید
اپلیکیشن هوش مصنوعی قدرتمند گوگل برای گوشی‌های اندرویدی دردسترس قرار گرفت.
تبلیغات

دستیار هوشمند جمنای اکنون در قالب اپلیکیشنی مستقل برای دستگاه‌های اندرویدی دردسترس قرار دارد تا کاربران بتوانند با ابزار هوش مصنوعی گوگل (مبتنی‌بر مدل زبانی بزرگ Gemini Pro) در گوشی یا تبلت خود کار کنند. اپلیکیشن جمنای از طریق گوگل پلی قابل دانلود است.

گوگل علاوه‌بر انتشار اپلیکیشن جمنای که جایگزین Google Assistant در گوشی‌های اندرویدی خواهد شد، چت‌بات تحت وب بارد را به جمنای (Gemini Advanced) تغییر نام داده است تا اکوسیستم یکپارچه‌ای برای همه‌ی مدل‌های هوش مصنوعی خود ایجاد کند.

راه‌اندازی اپلیکیشن جمنای هنوز به‌صورت رسمی از سوی گوگل اعلام نشده و به‌نظر می‌رسد که فعلاً با محدودیت‌هایی مواجه است و برخی کاربران پیغام خطای «جمنای درحال‌حاضر دردسترس نیست، بعداً دوباره امتحان کنید» را دریافت کرده‌اند.

صفحه‌ اصلی اپلیکیشن جمنای گوگل با پیغام خطا

چنانچه اپلیکیشن به‌درستی نصب و اجرا شود، می‌توان از طریق آیکون برنامه، با گفتن Hey Google یا با نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور آن را فراخوانی کرد. بنابراین، امکان جایگزین کردن آن با دستیار فعلی گوگل وجود دارد.

طبق گفته‌ی یکی از کاربران در ایکس، درحال‌حاضر تمام امکانات گوگل اسیستنت برای جمنای فعال نشده‌اند و برخی ویژگی‌های آن، مانند کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه‌ و تنظیم زنگ هشدار را پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، امکان بازگشت به گوگل اسیستنت از طریق تنظیمات جمنای وجود دارد.

رابط کاربری جمنای قابلیت ارسال درخواست‌های متنی، صوتی یا تصویری را فراهم کرده است و کاربر می‌تواند به‌طور مستقیم عکس‌های گرفته شده از دوربین یا اسکرین‌شات گوشی را ارسال کند.

اپلیکیشن جمنای علاوه‌بر گوگل پلی، از طریق اپ استور برای گوشی‌ آیفون نیز قابل دریافت است و درحال‌حاضر فقط زبان انگلیسی را پشتیبانی می‌کند، اما به‌زودی نسخه‌های کره‌ای و ژاپنی آن در دسترس خواهند بود و در نهایت قرار است از ۲۰ زبان زنده‌ی دنیا پشتیبانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات