فردا روز بزرگی برای گوگل خواهد بود

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
لوگو هوش مصنوعی گوگل جمنای / Google Gemini در موبایل در دست
هوش مصنوعی Gemini Ultra توانایی تجزیه‌وتحلیل بهتر و عمیق‌تری نسبت به نسخه‌ی اولیه خواهد داشت.
تبلیغات

پس از استقبال گسترده از قدرتمندترین مدل زبانی بزرگ گوگل موسوم به جمنای (Gemini) و رقابت تنگاتنگ این هوش مصنوعی با مدل زبانی شرکت OpenAI، حالا غول فناوری تصمیم دارد تا پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی خود را روانه‌ی بازار کند.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده از یک منبع آگاه در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، گوگل مدل پیشرفته‌ی هوش مصنوعی جمنای با نام جمنای اولترا (Gemini Ultra) را این هفته منتشر خواهد کرد.

هوش مصنوعی Gemini Ultra در بنچمارک‌های مختلف، GPT-4 را شکست داده است و قابلیت‌های بهبودیافته‌ای نسبت به نسخه قبلی برای انجام کارهایی مانند کدنویسی، توانایی آپلود فایل‌ها، اسناد و داده‌ها و همچنین، تجزیه‌وتحلیل مسائل مختلف دارد.

ظاهراً تاریخ انتشار Gemini Ultra در ابتدا ۷ فوریه (۱۸ بهمن) بوده اما گوگل آن را به ۸ فوریه (۱۹ بهمن) تغییر داده است.

هوش مصنوعی Gemini Ultra مانند ChatGPT و Copilot مایکروسافت از اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید بهره می‌برد؛ اما در ابتدا، صرفاً از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند. گوگل در ۸ فوریه (۱۹ بهمن)، علاوه بر Gemini Ultra، قرار است نام چت‌بات Bard را به Gemini تغییر دهد.

رقابت غول‌های فناوری در حوزه‌ی هوش مصنوعی و تحولات جدیدی ازجمله رونمایی هوش مصنوعی اختصاصی برای گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اولترا، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24، بیانگر این است که سال ۲۰۲۴ سالی جنجالی برای دنیای فناوری و این حوزه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات