پیام رسان مایکروسافت ۸ ساعت قطعی گسترده تجربه کرد

شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams در پس زمینه مشکی
نرم‌افزار مایکروسافت تیمز بیش از ۸ ساعت در آمریکا و اروپا و مناطق دیگری از جهان به‌طور کامل ازدسترس خارج شده بود.
تبلیغات

طبق اطلاعیه‌ی منتشرشده از حساب رسمی مایکروسافت در ایکس، نرم‌افزار مایکروسافت تیمز در نیمه‌شب جمعه (به‌وقت ایالات متحده) بیش از ۸ ساعت در مناطقی از شمال آمریکا، آمریکای جنوبی، اروپا، غرب آسیا و آفریقا از دسترس خارج شده بود.

در ساعت ۲۰:۳۷ جمعه‌شب به‌وقت شرق آمریکا، مایکروسافت اعلام کرد که بدترین وضعیت را پشت‌سر گذاشته‌ است؛ اما ردموندی‌ها هنوزهم در حال پاک‌سازی و رفع مشکلات سیستمی بودند. کمی بعد از نیمه‌شب شنبه، در اکانت رسمی خالق ویندوز نوشته شد: «سرویس و ویژگی‌های Microsoft Teams به حالت اولیه بازگشته است.»

در همان زمان گزارش‌هایی از کاربرانی منتشر می‌شد که نمی‌توانستند به پیام‌رسان تیمز وارد شوند، پیام‌ها ارسال نمی‌شد، فایل‌ها حذف شده بود، تأخیرهای زیادی پیش می‌آمد و... .

افزایش گزارش‌ها از کاربران نشان می‌دهد که این قطعی حداقل ۳ ساعت ادامه پیدا کرده است و مایکروسافت به‌طور رسمی مشکل را حدود ساعت ۱۱:۴۵ تأیید و اعلام کرد که مشکلی در شبکه‌ رخ داده و بخشی از سرویس تیمز را تحت‌تأثیر قرار داده است.

گزارش مایکروسافت بعد از ۸ ساعت بدین‌شرح بود: «همچنان در حال تلاش برای حل مشکل از زیرساخت هستیم و داده‌های ما نشان می‌دهد که تجربه کاربری بهبود یافته است؛ اگرچه بسیاری از کاربران هنوز تحت‌تأثیر این مشکل هستند. هم‌زمان در حال اصلاح ویژگی‌های مجزای تیمز هستیم که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند و هر کاری که باعث کاهش تأثیر بر مشتریانمان شود، ارزیابی می‌کنیم.»

تقریباً ۱۳ ساعت طول کشید تا مایکروسافت به‌طور کامل مشکل را حل کند. ساعت‌ها پس از شروع قطعی، صفحه‌ی وضعیت وب‌سایت مایکروسافت تماماً به رنگ سبز بود که نشان می‌داد وضعیت مساعد است؛ اما کمی قبل از ساعت ۱۴ به‌روزرسانی و توضیحاتی درباره‌ی مراحل رفع عیب به آن اضافه شد.

حدود یک سال پیش نیز Microsoft Teams به‌مدت ۴ ساعت قطع شد. در سال ۲۰۲۱، دو قطعی بزرگ و در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هم قطعی‌هایی رخ داد؛ اما این‌بار ازنظر مدت و گستردگی مناطق متاًثر، از همه‌ی نمونه‌های قبلی بزرگتر و جدی‌تر بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات