برگزاری جلسات سه‌بعدی آنلاین، قابلیت جدید مایکروسافت تیمز

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت مش Microsoft Mesh
مایکروسافت تیمز امکان شرکت در جلسات سه‌بعدی را با آواتارهای سفارشی فراهم می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت قابلیت جلسات سه‌بعدی همه‌جانبه‌ را برای تیمز معرفی کرد. بر اساس بیانیه‌ی رسمی مایکروسافت، پلتفرم واقعیت ترکیبی Microsoft Mesh به تیمز اضافه شده است و به افراد امکان می‌دهد در فضاهای مجازی با استفاده از هدست واقعیت مجازی یا بدون استفاده از آن در جلسات شرکت کنند.

کارمندان اکنون به جای شرکت در تماس‌های ویدئویی عادی، می‌توانند از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کنند و در محیط‌های سه‌بعدی مختلف با یک‌دیگر تعامل داشته باشند.

مایکروسافت مش Microsoft Mesh

فضای مایکروسافت مش از طریق کامپیوتر نیز قابل‌دسترسی است و کاربران می‌توانند یک آواتار شخصی‌سازی‌شده را برای حساب خود تنظیم کنند.

مایکروسافت مش اواخر سال گذشته در مایکروسافت تیمز مورد آزمایش قرار گرفت و بسیار شبیه نسخه‌ی سازمانی AltspaceVR، پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ آن را خریداری کرد و یک سال پیش تعطیل شد.

مایکروسافت مش Microsoft Mesh

جلسات 3D Mesh در تیمز با هدست واقعیت مجازی بهترین کارایی را دارند و مایکروسافت در حال حاضر فقط از هدست واقعیت مجازی متا مدل‌های متا کوئست پرو، متا کوئست ۲ و جدیدترین مدل یعنی متا کوئست ۳ پشتیبانی می‌کند.

جلسات سه‌بعدی مایکروسافت تیمز با قابلیت صدای فراگیر برگزار می‌شوند که امکان شبیه‌سازی مکالمات خصوصی از راه دور را در یک فضای مجازی فراهم می‌کند.

محیط سه‌بعدی قابل‌ تنظیم است و بازی‌هایی از جمله پرسش و پاسخ‌های دوستانه نیز برای این فضا طراحی شده است تا ارتباط شما را با همکاران جدید آسان‌تر کند.

مایکروسافت مش Microsoft Mesh

دو راه برای دسترسی به فضاهای مش وجود دارد. اولین مورد، استفاده از گزینه‌ای در منوی View در مایکروسافت تیمز و مورد دوم نرم‌افزاری مستقل در استور مایکروسافت است که به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

تمام ویژگی‌های استاندارد Mesh، در نسخه‌ی تجاری مایکروسافت تیمز دردسترس خواهند بود. کاربران برای ایجاد فضای فراگیر سفارشی، به اشتراک Teams Premium نیاز دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات