سرویس YouTube Playables؛ در یوتیوب بازی کنید

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube / یوتوب روی نمایشگر آیفون
ویژگی جدید یوتیوب این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند مستقیماً بازی‌ها را روی این پلتفرم اجرا کنند.
تبلیغات

طبق بیانیه‌ی رسمی گوگل، غول فناوری آمریکایی ویژگی جدیدی به نام Playables را به یوتیوب اضافه کرده است. این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد تا برخی بازی‌ها را بدون نیاز به دانلود و نصب به‌صورت آنی و فارغ از استفاده‌کردن از گوشی یا لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی روی سرویس پخش ویدئو گوگل اجرا کنند.

همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، بازی‌های ارائه‌شده در این بخش عناوین آشنایی دارند و بیشتر آن‌ها بازی‌هایی‌ هستند که کاربران قبل‌تر روی پلتفرم موبایل آن‌ها را تجربه کرده بودند. در‌حالی‌که بیشتر این بازی‌ها برای پلتفرم موبایل هستند، گوگل اعلام کرده است که کاربران می‌توانند بازی‌ها را علاوه‌بر موبایل، روی دسکتاپ نیز به‌راحتی اجرا کنند.

صرف‌نظر از اینکه گوگل چنین چیزی را بیان کرده است، کاربران نباید به این امیدوار باشند که Playables همان سرویس Stadia باشد که به‌گونه‌ی دیگری به میدان برگشته است. عمده‌ترین دلیل برای این ادعا آن است که در ویژگی جدید یوتیوب از عناوین بزرگ کنسول بازی خبری نیست.

در این بخش، گوگل بازی‌های زیادی را به کاربران ارائه داده است که از بین آن‌ها می‌توان به Angry Birds Showdown ،‌Brain Out ،‌Basketball FRVR و 8Ball Billiards Classic اشاره کرد.

بازی‌های انگری بردز و بیلیارد در سرویس بازی یوتیوب

از اطلاعات به‌دست‌آمده می‌توان به این موضوع پی برد که دموِ Playables تا ۲۸ مارس (۹ فروردین) برای کاربران دردسترس است. چنین چیزی بدین‌معنا است که نباید انتظار عرضه‌ی کامل این بخش را تا بعد از تاریخ مشخص شده داشت.

گوگل نیز بیانیه‌‌ی رسمی مبنی‌بر تاریخ انتشار کامل Playables را به کاربران ارائه نکرده است. تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ از نسخه‌ی کامل این بخش خبری نخواهد بود.

کاربرانی که به استفاده از این بخش تمایل دارند، باید از قبل اشتراک پریمیوم یوتیوب را تهیه کرده باشند تا بتوانند در دوره‌ی آزمایشی آن شرکت کنند. نتفلیکس با ارائه‌ی بازی‌هایی در موقعیت مشابه یوتیوب، رقیب مستقیم گوگل در این حوزه به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات