بهترین برنامه‌های ساخت انیمیشن با گوشی و تبلت

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نقاشی با آیپد پرو ۲۰۲۲
ساخت انیمیشن با گوشی هوشمند با توجه به توانایی‌های گوشی‌های امروزی دور از ذهنی نیست. درادامه قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های ساخت انیمیشن را معرفی کنیم.
تبلیغات

با ظهور طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند قدرتمند و برنامه‌های ساخت انیمیشن یا طراحی، هنر دیگر محدود به عده‌ی خاصی نیست و هم‌اکنون می‌توانید با نصب برنامه‌های ساخت انیمیشن‌، به‌راحتی نقاشی‌های دیجیتال خود را تبدیل به انیمیشن کنید.

دردسترس بودن گوشی‌های هوشمند درمقایسه‌با کامپیوترهای رومیزی و حتی لپ‌تاپ، باعث می‌شود کار انیمیشن‌سازی را آسان‌تر کند.

بدین ترتیب، باید از بین برنامه‌های موجود، بهترین برنامه برای ساخت انیمیشن را مطابق با سیستم‌عامل گوشی خود انتخاب و نصب کنید و فرایند جذاب خلق آثار هنری و تبدیل آن‌ها به انیمیشن را آغاز کنید.

در ادامه قصد داریم چند نمونه از بهترین برنامه‌های ساخت انیمیشن در گوشی را معرفی کنیم. با زومیت همراه باشید، کسی چه می‌داند شاید برونو بوزتو (Bruno Bozzetto) درونیتان پیدا شد و با کمک این برنامه‌ها آثار خلاقانه‌ای تولید کردید.

۵- برنامه Animate em

محیط برنامه Animate em

فرقی نمی‌کند که طراحی سیاه‌قلم کرده‌اید یا طرح ساده‌ای از آدمکی در حالت‌های مختلف کشده‌اید، برنامه ساخت انیمیشن Animate em در سیستم عامل اندروید، یکی از بهترین برنامه‌هایی است که امکان تبدیل نقاشی‌های مختلف به انیمیشن را فراهم می‌کند. ازجمله ویژگی‌های این برنامه شامل موارد زیر می‌شود:

  • شخصی‌سازی، ایجاد و ویرایش صحنه‌ها و کارکترها.
  • ویرایش ۳۲ فریم کلیدی در هر کلیپ تا ۲۰ فایل مجزا.
  • تنظیم مجدد، انعکاس، ژست گرفتن یا کپی کردن.
  • انتخاب رنگ و شخصیت‌ها.
  • ایجاد ساختمان‌ها و ارائه‌ی ابزار متنوع.

۴- برنامه Stick Fighter

محیط برنامه Stick Fighter

در این برنامه یک رابط طراحی شده است که به شما اجازه می‌دهد انیمیشنی به‌صورت فریم به فریم ایجاد کنید که حس‌وحال پویانمایی‌های سبک Flipbook را داشته باشد. فلیپ‌بوک به دفترچه‌های کوچک طراحی گفته می‌شود که طراح در هر صفحه‌ی آن یک فریم از داستان را نقاشی می‌کند و با ورق‌زدن سریع صفحات، انیمیشن متحرکی به‌نمایش درمی‌آید.

علاوه‌براین، ابزارهایی مثل تیروکمان و شمشیر نیز به‌صورت آماده وجود دارند که برای ساخت انیمیشنی از یک مبارزه قرون وسطایی می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. دیگر ویژگی‌های این برنامه شامل موارد زیر می‌شود.

  • تغییر رنگ و اندازه اشیاء.
  • ابزارهایی برای ایجاد افکت.
  • ویرایش کلیپ نهایی به‌صورت فریم به فریم.
  • ذخیره و دریافت خروجی از انیمیشن نهایی برای اشتراک‌گذاری با سایر کاربران برنامه Stick Fighter.

۳- برنامه Stick Nodes: Stickman Animator

محیط برنامه Stick Nodes: Stickman Animator

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ساخت ویدئو در گوشی و در سیستم عامل اندروید برنامه Stick Nodes است که امکان کشیدن نقاشی را فراهم می‌کند و می‌توانید فریم‌به‌فریم پیش بروید و در عرض چند دقیقه انیمیشن ساده و دو‌بعدی خود را تولید کنید.

همچنین، برنامه Stick Nodes برای ساخت استاپ‌موشن نیز عملکرد خوبی دارد و می‌توانید با افزودن فیگورهای چوبی جدید از کتباخانه عظیم این برنامه تجربه بهتری از ساخت انیمیشن با گوشی داشته باشید. سایر ویژگی‌های شامل موارد زیر می‌شود.

  • کشیدن اشکال و خطوط مختلف اعم‌از مستطیل، دایره، خط، فرم‌آزاد.
  • امکان طراحی با لمس.
  • گزینه‌های پیشرفته کپی کردن.
  • استفاده از عکس‌های پس‌زمینه یا نقاشی‌های دیگر.

۲- برنامه Animation Desk

محیط برنامه Animation Desk

یکی از بهترین برنامه‌های ساخت انیمیشن با گوشی اندروید، برنامه Animation Desk است که نسخه‌ی iOS نیز در بین کاربران گوشی آیفون طرفداران زیادی دارد؛ البته، در اکوسیستم اپل، بهترین حالت استفاده از این برنامه روی آیپد خواهد بود.

با برنامه Animation Desk قادر خواهید بود از ابتدا به‌صورت فریم‌به‌فریم و با استفاده از طراحی یا ویدئو، عکس یا لایه‌های PSD انیمیشن بسازید و حتی بعداز اتمام کار و دریافت خروجی با کمک بهترین برنامه‌های ویرایش فیلم در اندروید و iOS، ویدئوی خروجی را مجدداً حرفه‌ای‌تر ویرایش کنید.. ویژگی‌های این برنامه شامل موارد زیر می شود:

  • فرمت‌های متنوع ورودی و خروجی فایل.
  • بیش‌از ۴۶ مدل مختلف قلم‌مو.
  • ابزار روتوسکوپ برای انتقال یک فریم از یک ویدئو به ویدئو یا طراحی دیگر.
  • افزودن موسیقی به انیمیشن.
  • سازگاری با قلم اپل.

۱- برنامه FlipaClip

محیط برنامه FlipaClip

رتبه اول بهترین برنامه ساخت انیمیشن در گوشی، چه اندروید و آیفون را می‌توان به برنامه FlipaClip اختصاص داد. برنامه‌ای که به باور خیلی از کاربران فوق‌العاده ظاهر شده است. فلیپا‌کلیپ امکان تولید کارتون از نقاشی‌های متنوع را فراهم می‌کند که شانس آن را برای قرار گرفتن در فهرست بهترین برنامه‌های آیفون بالا می‌برد.

علاوه‌براین، گزینه‌های فراوانی ازجمله انواع قلم‌مو، خطوط گرید، خط‌کش و... را دراختیار کاربر قرار می‌دهد تا به‌راحتی خلاقیت خود را به کار بگیرد و طرح‌های جذابی خلق کند.

اما، آنچه برنامه ساخت انیمیشن FlipaClip را متمایز می‌کند، کتابخانه وسیع افکت‌های صوتی آن به‌حساب می‌آید. البته، برای بهره‌مندی از تمام ظرفیت افکت‌های صوتی و میکس بهتر آن با انیمیشن باید نسخه پولی برنامه را خریداری کنید.

برنامه FlipaClip با امکان پشتیبانی از قلم هوشمند سامسونگ و حساسیت فشار برای افزودن عمق به نقاشی، تجربه عالی در ساخت انیمیشن با گوشی به‌همراه خواهد داشت. حتی می‌توانید ویدئوهای دیگر را روی برنامه اجرا کنید و با کمک ابزار ارائه‌شده هرچه می‌خواهید درادامه ویدئو به آن اضافه کنید. پس، دور از انتظار نیست که برنامه FlipaClip را در بین بهترین برنامه‌های اندروید قرار دهیم.

نگران استفاده از برنامه FlipaClip به‌عنوان بهترین برنامه ساخت انیمیشن در گوشی نباشید، با اجرای اول برنامه، ویدئوی آموزشی از چگونگی استفاده از تمام ظرفیت برنامه به نمایش درمی‌آید تا نکات مهم کاربری آن آموزش داده شود.

  • پشتیبانی از فرمت‌های محبوب مثل GIF، IMAGE و SEQ.
  • اشتراک‌گذاری سریع در شبکه‌های اجتماعی.
  • افزون ویدئو برای کشیدن نقاشی روی آن.
  • افزودن متن با فونت‌های مختلف.
  • نقاشی در لایه‌های مخالف.

جمع‌بندی

به‌طور کلی در هر پلتفرمی چه اندروید باشد چه کامپیوتر رومیزی، برای ساخت انیمیشن ابتدا باید طرح‌های اولیه خوبی کشیده شود و سپس سراغ تحرک آن‌ها بروید. بنابراین، باید ابتدا با نقاشی دیجیتال آغاز کنید و سپس با کمک بهترین برنامه‌های ساخت انیمیشن در گوشی و تبلت ایده‌های خلاقانه خود را تبدیل به ویدئوی انیمیشنی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات