بهترین پی دی اف خوان اندروید

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
مطالعه 8 دقیقه
خواندن پی‌دی‌اف در گوشی اندروید
اگر گوشی اندرویدتان توانایی خواندن فایل‌های PDF را ندارد یا به‌دنبال برنامه‌ای جایگزین هستید، در این مقاله از زومیت همراه ما باشید.
تبلیغات

پی‌دی‌اف‌خوان‌های اندروید با ویژگی‌ها و کاربردهای متنوع، امکان اجرای فایل‌های PDF را در تلفن‌همراه فراهم می‌کنند و برخی از آن‌ها امکانات محدودی در زمینه‌ی ویرایش فایل‌ها ارائه می‌دهند.

درحالی‌که بسیاری از دستگاه‌های اندروید می‌توانند فایل‌های PDF را بخوانند، در بیشتر موارد، این تنها کاری است که می‌توانند انجام دهند و اگر می‌خواهید به ویژگی‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید، احتمالا به برنامه‌های جانبی نیاز دارید تا بتوانند انتظاراتتان را برآورده کنند.

برای افرادی که به خواندن کتاب‌های الکترونیکی با فرمت PDF علاقمند هستند، داشتن برنامه‌ای کاربردی با ویژگی‌های گسترده ضروری است تا بتوانند حالت صفحه و فونت را تغییر دهند یا مطابق با سلیقه‌ی خود فایل‌ها را شخصی‌سازی کنند.

بهترین پی دی اف خوان اندروید

درادامه فهرستی از بهترین پی دی اف خوان های اندروید را معرفی می‌کنیم. همچنین اگر معمولا کتاب‌های الکترونیکی را در لپ‌تاپ می‌خوانید یا به دنبال برنامه‌ای برای بازکردن یا ویرایش فایل‌های مختلف PDF در رایانه هستید، در مطلب بهترین برنامه های ویرایش PDF برای کامپیوتر می‌توانید نرم‌افزار موردنظرتان را پیدا کنید.

KITABOO Reader

برنامه‌ی Kitaboo

KITABOO Reader یکی از محبوب‌ترین پی‌دی‌اف‌خوان‌های جهان است که به شما امکان می‌دهد فایل‌های PDF استاندارد و رمزگذاری‌شده را اسکن کنید و درصورت لزوم آن‌ها را حاشیه‌نویسی کنید. این برنامه محیطی راحت برای مطالعه فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد که پس‌زمینه و روشنایی را آنطور که می‌خواهید تنظیم کنید.

KITABOO دارای رابط کاربری روان و ساده‌ای است که از طریق آن می‌توانید متن را ویرایش کنید محتوای خود را منتشر و اشتراک‌گذاری کنید.

اپلیکیشن KITABOO با طراحی خیره‌کننده و رابط کتاب الکترونیکی جدید، قابلیت دانلود کتاب را به‌همراه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای افزایش یادگیری شما ارائه می‌دهد. کتاب‌های الکترونیکی درست مانند کتاب‌های چاپ‌شده به‌نظر می‌رسند و تجربه‌ی خوبی را هنگام مطالعه فراهم می‌کنند.

Fast Scanner

برنامه‌ی Fast Scanner

Fast Scanner دستگاه اندروید شما را به یک اسکنر برای یادداشت‌ها، فاکتورها و کارت‌های ویزیت تبدیل می‌کند؛ اما آنچه باعث شده که Fast Scanner در فهرست بهترین پی دی اف خوان های اندروید قرار بگیرد، این است که می‌توانید از طریق آن فایل‌های PDF را باز کنید و فایل‌های اسکن‌شده را به PDF تبدیل کنید.

ازسوی‌دیگر، با Fast Scanner می‌توانید به فایل‌های PDF موجود، صفحه‌های جدید اضافه کنید یا برخی از بخش‌های آن را حذف کنید. نحوه‌ی انجام این کار را می‌توانید در مطلب چگونه تعدادی از صفحات یک فایل PDF را حذف کنیم بخوانید. امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق ایمیل، رابط‌کاربری روان و ویرایش اسناد از دیگر ویژگی‌های Fast Scanner به شمار می‌روند.

Librera

برنامه‌ی Libera

Librera یکی از برنامه‌های پی‌دی‌اف‌‌خوان رایگان است که تقریبا از پس باز کردن هر نوع فرمت الکترونیکی برمی‌آید. این برنامه افزون‌بر ویژگی‌هایی مانند ویرایش متن و حاشیه‌نویسی که در اکثر برنامه‌های پی‌دی‌اف خوان می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، امکان تبدیل متن به گفتار را نیز فراهم می‌کند.

علاوه‌براین، با Librera می‌توانید تمامی فایل‌های PDF خود را رمزگذاری کنید تا تنها خودتان به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به‌طورکلی، اگر به‌دنبال جایگزینی برای پی‌دی‌اف‌خوان فعلی اندرویدتان هستید، Libera می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

اگر قصد دارید از Librera تنها برای خواندن فایل‌های PDF یا ویرایش‌های جرئی استفاده کنید، Librera تمام امکانات لازم را به شما ارائه می‌دهد و درصورتی‌که به ویژگی‌های بیشتری برای ویرایش اینگونه فایل‌ها نیاز دارید، باید سراغ بهترین برنامه‌های ویرایش PDF برای اندروید بروید.

WPS Office

برنامه‌ی WPS Office

WPS Office برنامه‌ای ایده‌آل برای گوشی‌های اندرویدی است که علاوه‌بر فایل‌های PDF می‌تواند فایل‌های دیگری از جمله ورد، اسلایدهای پاورپوینت و اکسل را بخواند. درواقع با استفاده از این برنامه دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های مختلف برای اجرای فایل‌ها ندارید و یک مجموعه‌ی آفیس را در اختیار خواهید داشت.

با استفاده از WPS Office، می‌توانید انواع فایل را به PDF تبدیل کنید و ویرایش‌های لازم را روی آن‌ها اعمال کنید. WPS Office همچنین دارای قالب‌های آماده برای ایجاد اسناد است که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد رزومه نیز بهره ببرید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به اضافه یا حذف واترمارک، جداسازی و ادغام پی‌دی‌اف‌ها و امکان استفاده از WPS Cloud برای مدیریت اسناد در فضای ابری اشاره کرد.

Foxit PDF

اپلیکیشن Foxit PDF

Foxit PDF Reader یکی دیگر از پی‌دی‌اف خوان‌های محبوب اندروید با امتیاز بالای ۴.۶ است که تاکنون بیش از صدهزار نفر آن را نصب کرده‌اند. این برنامه فایل‌های PDF را به‌سرعت اجرا می‌کند و می‌توانید روشنایی پس‌زمینه را برای خواندن راحت‌تر متن تغییر دهید.

ابزارهای حاشیه‌نویسی ساده برای برجسته‌کردن متن، اضافه‌کردن یادداشت‌ها یا طراحی روی صفحه از دیگر ویژگی‌های این برنامه به حساب می‌آیند. Foxit PDF Reader علاوه‌بر خواندن فایل‌های PDF، این امکان را می‌دهد که فرم‌های مختلف را تکمیل یا ذخیره کنید و آن‌ها را از طریق HTTP، FTP و ایمیل با دیگران به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن Foxit PDF درحالت‌کلی رایگان است و برای استفاده از امکاناتی که گفتیم به خرید اشتراک نیازی ندارید؛ بااین‌حال، برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند ادغام چند فایل پی دی اف، محافظت از رمزعبور یا پشتیبانی از فضای ابری تنها با رفتن به نسخه‌ی پریمیوم در دسترس خواهند بود.

PDF Reader Classic

برنامه‌ی PDF Reader

PDF Reader Classic یکی دیگر از برنامه‌های پی دی اف خوان اندروید است که در مقایسه با برنامه‌های دیگر آنقدرها شناخته شده نیست؛ بااین‌حال، اکثر ویژگی‌های لازم برای مشاهده PDF را در دل خود دارد و به خوبی کار می‌کند. هنگام بازکردن هر فایلی، می‌توانید از میان سه حالت مختلف خواندن یکی را انتخاب کنید و از بسیاری از فرمت های فایل دیگر مانند EPUB، MOBI، DjVu، HTML، و RTF پشتیبانی می‌کند.

همچنین می‌توانید ارائه‌ها، کمیک‌ها و نت‌های موسیقی را از طریق PDF Reader Classic مشاهده کنید. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان پشتیبانی از تبدیل متن به گفتار، حالت شب، حاشیه‌نویسی و موارد دیگر را نام برد. تمام ویژگی‌ها در نسخه‌ی رایگان در دسترس هستند و برای استفاده از آن‌ها به پرداخت درون‌برنامه‌ای نیازی نیست.

EBookDroid

برنامه‌ی Ebookdroid

EBookDroid برنامه‌ای سبک و بدون تبلیغات برای دستگاه‌های اندرویدی است و به‌خوبی از پس خواندن فایل‌های پی‌دی‌اف و کتاب‌های الکترونیکی برمی‌آید. این برنامه از DjVu، PDF، XPS، EPUB، RTF، MOBI و بسیاری از فرمت‌های دیگر پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن EBookDroid ویژگی‌هایی مانند تقسیم صفحات، برش دستی حاشیه، انتخاب یا برجسته کردن متن‌ها، افزودن یادداشت و حاشیه‌نویسی را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، گزینه‌های قابل تنظیم زیادی دارد؛ برای مثال، می‌توانید سبک رابط را تغییر دهید، میانبرهای حرکتی را سفارشی و قالب را تنظیم کنید.

در EBookDroid می‌توانید فهرستی از فونت‌های مختلف را تعریف کنید تا اگر فایلی با فونت خاصی ایجاد شده است، هنگام اجرا، همان فونت روی آن اعمال شود. اگر فونت موردنظر پیدا نشود، فایل‌ مذکور با فونت NimbusL نمایش داده خواهد شد.

OfficeSuite

اپلیکیشن Officesuite

OfficeSuite نیز عملکردی مشابه WPS Office دارد و برنامه‌ای رایگان برای مدیریت اسناد در دستگاه‌های اندرویدی است. این اپلیکیشن تمام ویژگی‌هایی را که برای خواندن و ویرایش فایل‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و پی‌دی‌اف نیاز دارید، در خود جای داده و از فرمت‌های مختلف فایل، اسناد مایکروسافت آفیس ۳۶۵، OpenOffice و گوگل پشتیبانی می‌کند.

مبدل PDF این امکان را می‌دهد که فایل‌های مختلف را به PDF تبدیل کنید و آن‌ها را در حساب Google Drive یا حساب های OneDrive، Box یا Dropbox ذخیره کنید. با استفاده از OfficeSuite می‌توانید فایل‌های PDF را باز کنید و ویرایش‌های لازم را روی آن‌ها انجام دهید. همچنین دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است.

PDF Viewer Pro

اپلیکیشن PDF Viewer Pro

PDF Viewer Pro برنامه‌ای رایگان و آسان برای خواندن فایل‌های PDF در اندروید است که تمام اصول اولیه مانند زوم، نشانک‌ها، حاشیه‌نویسی‌ها، نشانک‌ها و پشتیبانی از ابر و سایر ویژگی‌ها را در دل دارد. اگر نسخه پولی را خریداری کنید، طیف وسیعی از گزینه‌ها و تم‌های سفارشی‌سازی و ادغام فایل‌ها در یک PDF را خواهید داشت.

رابط کاربری PDF Viewer Pro برای کاربران ساده است و می‌توانید از ابزار طراحی متریال آن نیز استفاده کنید. این برنامه ویژگی‌های ارزشمندی مانند بازکردن فایل‌های PDF از فضای ابری یا محلی روی دستگاه و ایجاد حاشیه‌نویسی یا ویرایش‌های اولیه را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

ReadEra

برنامه‌ی ReadEra

ReadEra اپلیکیشنی برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی و مشاهده اسناد PDF است که هیچگونه تبلیغاتی نمایش نمی‌دهد و خریدهای درون‌برنامه‌ای را به کاربر تحمیل نمی‌کند.

ویژگی ذخیره‌ی خودکار صفحه‌ی خواندن فعلی ReadEra، فایل‌های تکراری را شناسایی و نشانک‌ها و صفحه‌ی خواندن فعلی را ذخیره می‌کند؛‌ حتی زمانی‌که فایل‌ها منتقل یا حذف می‌شوند. درواقع حتی اگر کتابی را حذف و دوباره آن را دانلود کنید، می‌توانید از آخرین صفحه‌ی خوانده‌شده به خواندن کتاب ادامه دهید.

دیگر ویژگی‌های ReadEra در امکان تغییر حالت و تنظیم جهت صفحه، میزان روشنایی و حاشیه، تغییر نوع فونت و سازگاری با فرمت‌های مختلف فایل خلاصه می‌شوند.

نظر شما درباره‌ی اپلیکیشن‌های پیشنهادشده چیست؟ آیا مورد دیگری سراغ دارید که به موارد معرفی‌شده برتری داشته باشد؟ لطفا آن را با ما و کاربران عزیز زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات