شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای چیست و چگونه فعال می‌شود؟

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای به شما اجازه می‌دهد به تجربه‌ای هنگام گوش‌دادن موسیقی دست پیدا کنید که تا‌به‌حال نداشته‌اید.
تبلیغات

آیا تا‌به‌حال به رایانه‌ی خود نگاه کرده و گفته‌اید که این سیستم می‌تواند بیشتر از قبل برای ارائه‌ی تجربه‌ بهتر گوش‌دادن به موسیقی تلاش کند؟ اگر تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید، باید بگوییم که خوشبختانه اسپاتیفای به فکر شما بوده است.

با ویژگی شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای (Spotify Hardware Acceleration)، می‌توانید از دستگاه خود نهایت استفاده را ببرید و آهنگ‌ها را به‌گونه‌ای بشنوید که تا‌به‌حال نشنیده‌اید. در این مقاله، ابتدا خود این ویژگی را توضیح و در‌ادامه چگونگی کار با آن را آموزش می‌دهیم.

شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای چیست؟

شتاب سخت‌افزاری با بارگذاری وظایف به سخت‌افزار، نه صرفا نرم‌افزار اسپاتیفای، به سیستم شما کمک می‌کند تسک را با سرعت یا کیفیت بیشتری انجام دهد. شتاب سخت‌افزاری در اسپاتیفای به بهینه‌سازی عملکرد اپ کمک می‌کند و به تجربه‌ی کلی شنیدن موسیقی با‌کیفیت‌تر منجر می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، ویژگی سخت‌افزاری مذکور فقط روی نسخه‌ی دسکتاپ اسپاتیفای برای ویندوز و مک‌ اواس کار می‌کند. با‌این‌حال، امیدواریم با پیشرفت فناوری تلفن‌همراه، گزینه‌ی استفاده از شتاب سخت‌افزاری به گوشی‌های هوشمند نیز اضافه شود.

پشتیبانی‌کردن دستگاه شما از شتاب سخت‌افزاری‌، بدین‌معنی نیست که باید از آن استفاده کنید. کاربران اسپاتیفای با رایانه‌های قدیمی‌تر مشکلاتی را در زمینه‌ی شتاب سخت‌افزاری گزارش کرده‌اند که از آن‌ها می‌توان به پرش از آهنگ‌ها، آهنگ‌های غیرقابل‌پخش و... اشاره کرد.

نحوه‌ی فعال و غیرفعال‌کردن شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای

اگر مطمئن هستید رایانه‌ی شما می‌تواند گرما را تحمل کند یا صرفا دوست دارید آن را محک بزنید، درادامه نحوه‌ی فعال یا غیرفعال‌کردن شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای را آموزش می‌‌دهیم.

نحوه‌ی فعال‌سازی شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای در ویندوز

برای فعال یا غیرفعال‌کردن شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  • اسپاتیفای را باز و روی تنظیمات کلیک کنید.
  • به پایین بروید و روی Show Advanced Settings کلیک کنید.
  • در بخش Compatibility، شتاب سخت‌افزاری را فعال کنید.
شتاب سخت افزاری اسپاتیفای

نحوه‌ی فعال‌کردن شتاب سخت‌افزاری اسپاتیفای در macOS

برای کاربران اسپاتیفای مک‌ اواس، ویژگی شتاب سخت‌افزاری با کلیک‌های کمتری روشن یا خاموش می‌شود. هنگامی که اپ در حال اجرا است، روی Spotify در نوار منو کلیک کنید و شتاب سخت‌افزاری را تغییر دهید.

از سخت‌افزار خود نهایت استفاده را ببرید

اگرچه شتاب سخت‌افزاری برای همه مناسب نیست، می‌تواند بیشترین تفاوت در رایانه‌هایی ایجاد کند که قدرت زیادی دارند. با دستگاه مناسب، شتاب سخت‌افزاری ابزاری عالی برای بهینه‌سازی تجربه‌ی شنیداری شما محسوب می‌شود.

شتاب سخت‌افزاری به اسپاتیفای کمک می‌کند تا تنها با جابه‌جایی یک دکمه، امکانات دستگاه شما را به حداکثر برساند. با‌این‌حال، اگر دستگاه شما قدیمی است و از این ویژگی نمی‌تواند استفاده کند، نگران نباشید؛ زیرا راه‌های زیادی برای بهتر‌کردن صدای اسپاتیفای وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات