قابلیت عکاسی نجومی و نوردهی چندگانه به اپلیکیشن Expert RAW سامسونگ اضافه شد

پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
برنامه‌ی Expert RAW سامسونگ اکنون دو قابلیت جدید دراختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند عکاسی خود را وارد مرحله‌ی جدیدی کنند.
تبلیغات

سامسونگ برای علاقمندان به عکاسی حرفه‌ای چند ویژگی جدید به اپلیکیشن Expert RAW اضافه کرده است. این برنامه اکنون امکان نوردهی چندگانه را دردسترس کاربران قرار می‌دهد و همچنین از حالت عکاسی نجومی پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن دوربین پیشرفته‌ی سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی، قابلیت‌های جدیدی دریافت کرده است که غول فناوری کره‌ی جنوبی آن‌ها را به‌عنوان تکنیک‌های عکاسی ویژه توصیف می‌کند. به‌نوشته‌ی AndroidAuthority، درحال‌حاضر این ویژگی‌ها به‌طور آزمایشی و فقط برای دارندگان سری گلکسی S22 که از One UI 5 استفاده می‌کنند دردسترس قرار گرفته است.

نوردهی چندگانه (Multiple Exposure)

اولین تکنیک حالت نوردهی چندگانه است که قبلاً نمونه‌ی آن را در برخی از گوشی‌های برندهای چینی ازجمله ZTE دیده‌ایم، اما این قابلیت برای گوشی‌های گلکسی کاملاً جدید است. کاربران با حالت نوردهی چندگانه دو روش ضبط و چهار روش ترکیبی دریافت می‌کنند. روش‌های ضبط شامل موارد زیر می‌شود:

  • عکاسی پیوسته: برای ثبت متوالی چندین عکس در فواصل زمانی معین
  • عکس‌برداری دستی: برای ثبت عکس تکی

اگر تمایلی به استفاده از تنظیمات فوق ندارید، Expert RAW اکنون به شما اجازه می‌دهد با مراجعه به نماد نوردهی چندگانه و ضربه‌زدن روی v، آن‌ها را خاموش کنید. علاوه‌براین چهار روش ترکیبی جدید شامل موارد زیر می‌شود:

  • Increase: مقادیر پیکسل هر ورودی را دریافت و برای ایجاد نتیجه‌ی نهایی آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند.
  • Average: میانگین مقدار هر پیکسل را دریافت و آن‌ها را ترکیب می‌کند.
  • Bright: این ویژگی مقادر تاریک را حذف و فقط مقادیر روشن را هنگام ترکیب‌کردن ذخیره می‌کند.
  • Dark: تاریکی برعکس روشنایی، فقط مقادیر تاریک را هنگام ترکیب‌کردن ذخیره می‌کند.

عکاسی نجومی (Astrophotography)

دومین تکنیکی که سامسونگ به اپلیکیشن Expert RAW اضافه کرده، عکاسی نجومی است. این شرکت بیان می‌کند که عکاسی نجومی ۶ مرحله را دنبال می‌کند: جستجوی آسمان، تنظیمات ترکیب‌بندی، تنظیمات دوربین، عکاسی پیوسته، ترکیب‌بندی و ویرایش نهایی. برای ایجاد تصاویر باکیفیت، به حدود ۱۰ عکس یا بیشتر نیاز است تا با یکدیگر ترکیب شوند. درنهایت عکاسی نجومی از تجهیزات تخصصی برای ردیابی خودکار اجرام آسمانی استفاده می‌کند.

سامسونگ مدعی شده است که حالت عکاسی نجومی همه‌ی موارد فوق را ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین راهنمای بررسی صورت‌های فلکی را ارائه خواهد داد. البته غول فناوری کره‌ای پیشنهاد می‌کند برای دریافت بهترین نتیجه در عکاسی نجومی، از سه‌پایه استفاده کنید. در صویر زیر می‌توانید نمونه‌های استفاده از حالت عکاسی نجومی سامسونگ را مشاهده کنید.

عکاسی نجومی Expert RAW سامسونگ

اگرچه قابلیت نوردهی چندگانه و عکاسی نجومی درحال‌حاضر مختص سری گلکسی S22 است، اما این احتمال وجود دارد پس‌از پایان دوره‌ی آزمایشی برای دستگاه‌های دیگری که One UI 5 را اجرا می‌کنند نیز دردسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات