به‌روزرسانی جدید اج امکان اجرای برنامه بدون نیاز به خروج از مرورگر را فراهم می‌کند

پنج‌شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌روزرسانی جدید مایکروسافت اج، امکانی را فراهم آورده است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به خروج از این مرورگر به برنامه‌های موردنظر خود دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه‌ی ۱۰۴٫۰٫۱۲۹۳٫۶۳ مرورگر اج را برای کاربران اینسایدر آفیس در کانال بتا منتشر کرده است. مهم‌ترین قابلیت این به‌روزرسانی، نوار کناری جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد بدون خروج از این مرورگر یا بازکردن پنجره‌ی جدید، به سایر اپلیکیشن‌های مایکروسافت دسترسی داشته باشید. این ویژگی به‌تدریج دردسترس قرار خواهد گرفت و بنابراین احتمال دارد برخی از کاربران اینستایدر هنوز آن را دریافت نکرده باشند؛ البته تا همین‌لحظه بسیاری از این افراد، گزارش‌هایی درمورد اضافه شدن نوارکناری جدید به اج مطرح کرده‌اند.

قابلیت اجرای برنامه ازطریق نواری کناری، پیش‌ازاین در نسخه‌ی Edge Canary ارائه شده بود که تجربه‌ای یکسان با این ویژگی‌ جدید ارائه می‌داد. یکی از کاربران ردیت چهار ماه قبل پستی منتشر کرد که نوارکناری جدید اج را به‌خوبی نشان می‌داد. این به‌روزرسانی، همان‌طور که مایکروسافت آن را توصیف می‌کند، به شما اجازه خواهد داد به‌راحتی چندکار را هم‌زمان انجام دهید.

به گزارش Mspoweruser، نوارکناری اج در به‌روزسانی ۱۹ آگوست ارائه شده است و شامل بخش Discover، جستجوی بازی‌ها، Office، Outlook، Bing و ابزارها (Tools) است. Discover درواقع عملکرد مفیدی برای جستجوی اطلاعات مرتبط با موضوع صفحه‌ای که درحال مرور آن هستید ارائه می‌دهد. بخش Bing نیز همان‌طور که انتظار دارید، برای استفاده از موتور جستجوی مایکروسافت درنظر گرفته شده است. درهمین‌حال، افرادی که بیشتر به محصولات مایکروسافت متکی هستند قادر خواهند بود از Office و Outlook در نوارکناری جدید مرورگر این شرکت بهره ببرند. با کلیک روی این نماد‌ها به سرویس ایمیل Outlook و تقویم آن و همچنین اسناد برنامه‌های مختلف مجموعه‌ی آفیس مثل وان‌درایو، پاورپوینت، اکسل، ورد و غیره دسترسی خواهید داشت. بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که کاربران اج برای بهره گرفتن از تجربه‌ای یک‌پارچه‌تر هنگام کار با برنامه‌های این شرکت و استفاده از نوارکناری جدید مروگر، باید وارد حساب خود شوند.

نوار کناری مرورگر مایکروسافت اج

ازطرف دیگر، بخش بازی‌ها در نوار کناری مایکروسافت اج برخلاف سایر برنامه‌های موجود، به‌طور جداگانه راه‌اندازی می‌شود که البته این مورد منطقی است؛ زیرا برای بهبود تجربه‌ی بازی درنظر گرفته شده است. درهمین‌حال، نماد ابزارها به شما اجازه می‌دهد به ماشین‌حساب داخلی مرورگر، آزمون سرعت اینترنت و تبدیل‌کننده‌ی واحدها دسترسی داشته باشید.

اگرچه نوارکناری مرورگر اج شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ اما مایکروسافت اولین شرکتی نیست که چنین قابلیتی را معرفی می‌کند. پیش‌ازاین در مرورگرهای دیگری مثل اوپرا و ویوالدی نیز شاهد عملکردی مشابه بوده‌ایم، اگرچه میان‌برها و عملکردهایی که ارائه می‌دهند با آن‌چه مایکروسافت به اج اضافه کرده است تفاوت‌هایی دارد. اگر با Opera کار کرده‌باشید مطمئناً متوجه تفاوت‌های بسیاری میان این ویژگی‌ها خواهید شد. ازطرف دیگر، Vivaldi به‌شما اجازه می‌دهد تا صفحات داخلی مرورگر مثل بخش دانلود‌ها و تاریخچه و حتی همه‌ی صفحه‌های خارجی مثل ایمیل را باز کنید. بااین‌حال، به‌روزرسانی جدید اج به‌نوعی کاربر را وادار می‌کند تا همه‌ی کارهای خود را درمحیط داخلی آن انجام دهد. اگرچه منطقی به‌نظر می‌رسد که غول فناوری مستقر در ردموند، محصولات خود را تبلیغ کند، اما احتمالاً از این نکته غافل شده است که کاربران به‌دنبال مرورگری همه‌کاره هستند. راهکار کوچک اج برای ارائه‌ی این قابلیت، اضافه کردن وب‌سایت‌ها در نوار کناری است که می‌توان آن‌‌ها را هر زمان روشن یا خاموش کرد.

بااین‌حال، ممکن است برخی افراد نوارکناری جدید اج را بی‌معنی بدانند؛ زیرا نمی‌توان آن را به‌طورکامل سفارشی‌سازی کرد. درمقام مقایسه، این ویژگی در Opera و Vivaldi کاملاً قابل شخصی‌سازی است. اگر به‌طور منظم از سرویس‌ها و خدمات مایکروسافت استفاده نمی‌کنید، شاید یک‌هیچ از ابزارهای نوارکناری اج برای شما کاربردی نباشد. خوشبختانه می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه‌ی Hide Sidebar آن را غیرفعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات