قابلیت تولید رمزعبور به اپلیکیشن Microsoft Authenticator اضافه شد

یک‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن Authenticator مایکروسافت اکنون می‌تواند گذرواژه‌های قدرتمندی برای حساب‌های کاربری افراد ایجاد و آن‌ها را به‌طور ایمن ذخیره کند.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن Authenticator خود اضافه کند. این اپلیکیشن اکنون می‌تواند با ترکیب حروف الفبا و اعداد و کارکترهای مختلف گذرواژه‌های منحصر‌به‌فرد و قوی برای حساب‌های آنلاین شما ایجاد کند. همچنین، این برنامه گذرواژه‌های تولیدشده را با روشی ایمن ذخیره می‌کند تا درصورت نیاز، از آن‌ها در تکمیل خودکار فرم‌های آنلاین بهره ببرد.

به‌گزارش Androidheadlines، مایکروسافت در آوریل ۲۰۲۱ قابلیت تکمیل خودکار فرم‌های آنلاین را به اپلیکیشن Authenticator خود اضافه کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد گذرواژه‌های خود را در همه‌ی دستگاه‌های سازگار که به حساب مایکروسافت متصل شده‌اند، همگام‌سازی و ذخیره کنید.

هرزمان که تمایل داشته باشید وارد یکی از حساب‌های آنلاین خود شوید، قابلیت تکمیل خودکار فرم مشخصات موردنیاز را برای ورود به آن حساب تکمیل خواهد کرد. Authenticator مایکروسافت روی گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد گذرواژه‌ها را از سایر اپلیکیشن‌های محبوب مدیریت رمزعبور وارد و از آن به‌عنوان ابزار مدیریت رمزعبور نیز استفاده کنید.

یکی از موانعی که از تبدیل‌شدن Authenticator مایکروسافت به اپلیکیشن مدیریت گذرواژه‌ی تمام‌عیار جلوگیری می‌کرد، فقدان قابلیت تولید گذرواژه بود. این یعنی برای ثبت‌نام در وب‌سایت‌ها یا تغییر گذرواژه‌های قبلی، باید آن را به‌طور دستی ایجاد و ثبت می‌کردید یا از خدمات مدیریت رمزعبور دیگر بهره می‌بردید. خوشبختانه این محدودیت دیگر وجود ندارد و اکنون Authenticator مایکروسافت امکان تولید گذرواژه‌ را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

مایکروسافت با استناد به گزارش Verizon اعلام کرده است ۶۱ درصد از نقض‌های داده‌ها به‌دلیل استفاده از گذرواژه‌های اهرمی رخ می‌دهد؛ زیرا به‌طور متوسط کاربران ۹۰ درصد از حساب‌های آنلاین خود را با رمزعبور مشابه محافظت می‌کنند. ایجاد گذرواژه‌های مختلف برای هر حساب کاربری و به‌خاطرسپردن همه‌ی آن‌ها برای افراد تقریباً غیرممکن است؛ بنابراین، بسیاری از کاربران درنهایت از یک رمزعبور برای چندین حساب کاربری استفاده می‌کنند؛ اقدامی که خطر هک یا دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری آنلاین را افزایش می‌دهد.

اپلیکیشن Microsoft Authenticator

اپلیکیشن‌های مختلفی برای مدیریت رمزعبور دردسترس قرار دارد که علاوه‌بر تولید گذرواژه‌های قدرتمند، امکان ذخیره‌سازی ایمن آن‌ها را نیز فراهم کرده‌اند و با استفاده از این نوع اپ‌ها می‌توانید برای هر حساب کاربری گذرواژه‌ی متفاوتی در نظر بگیرید. Authenticator مایکروسافت نیز اکنون چنین قابلیتی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید پارامترهای مختلفی مثل اینکه رمزعبور باید شامل حروف الفبا یا اعداد یا کاراکترهای خاص باشد در کنار موارد دیگری مثل طول رمزعبور تعیین کنید و این اپلیکیشن با‌‌‌توجه‌‌‌به نیاز شما، گذرواژه‌ای قوی تولید خواهد کرد. البته همیشه می‌توانید گذرواژه‌های پیشنهادی را لغو و از رمزعبور مدنظر خود به‌طور دستی استفاده کنید.

ویژگی جدید تولید گذرواژه در Authenticator مایکروسافت اکنون در جدیدترین به‌روزرسانی این اپلیکیشن ارائه شده است. این قابلیت برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS دردسترس است و علاوه‌براین، کاربران مرورگر اج و گوگل کروم می‌توانند با نصب افزونه‌ی Authenticator از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات