به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ از زیرنویس زنده تا بهبود ناوبری در دستگاه‌های لمسی را پوشش می‌دهد

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
ویژگی‌های به‌روزشده ویندوز ۱۱ شامل Focus Timer ،Do Not Disturb ،Live Captions و Touch Snap Layouts در جریان رویداد اخیر مایکروسافت معرفی شدند.
تبلیغات

به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۱ و ویندوز ۳۶۵ به‌عنوان بخشی از رویداد ۱۶ فروردین مایکروسافت معرفی شدند. موارد به‌روزشده شامل Focus Timer ،Do Not Disturb ،Live Captions و Touch Snap Layouts می‌شوند. بسیاری از این ویژگی‌ها قبلاً توسط کاربران بتا در برنامه Windows Insider آزمایش شده بودند، اما اکنون به‌طور رسمی ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری دردسترس عموم قرار خواهند گرفت.

دیجیتال ترندز می‌نویسد، قابلیت‌های Focus و Do Not Disturb به خوبی کار می‌کنند تا کاربران موقع انجام وظایف خود کاملاً متمرکز باشند. مورد اول از زمان معرفی خود در ویندوز ۱۰ تا حدودی توسعه یافته است و به‌عنوان ویژگی که «حواس‌پرتی‌های بصری را به حداقل می‌رساند و شلوغی دسکتاپ را کاهش می‌دهد» شناخته می‌شود. Focus به ابزاری تبدیل شده است که به کاربران کمک می‌کند در محیطی عاری از هرگونه حوا‌س‌پرتی روی کار خود متمرکز شوند. از دیگر ویژگی‌های Focus می‌توان به شمارش معکوس اشاره کرد که به شما امکان زمان‌بندی می‌دهد.

از سوی دیگر، Do Not Disturb به کاربران کمک می‌کند تجربه‌ی Focus را حتی بیشتر از قبل شخصی‌سازی کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. لایو کپشن ویژگی‌ای بسیار مفید برای افراد ناشنوا و زبان‌آموزان است. قابلیت مذکور می‌تواند با سایر اپ‌ها و همچنین صدای مبتنی بر وب (web-based audio) جفت شود.

Snap Layouts ویژگی مالتی‌تسک جدیدی بود که در ویندوز ۱۱ معرفی شد و امکان اجرای هم‌زمان چهار پروژه مختلف را فراهم می‌کرد. اکنون می‌توانید در دستگاه‌های دارای صفحه لمسی با استفاده از انگشت خود پنجره‌های مرتبط را به هم بچسبانید. همچین ویژگی به ظاهر ساده می‌تواند به طرز چشمگیری ناوبری در دستگاه بدون صفحه‌کلید یا ماوس را بهبود می‌بخشد.

همه این ویژگی‌ها عمدتاً بر این تمرکز دارند که چگونه پلتفرم‌های نرم‌افزار اصلی و خدمات ابری مایکروسافت می‌توانند به کاربران حرفه‌ای برای انجام وظایفشان کمک کنند. مایکروسافت تاریخ انتشار این ویژگی‌ها را اعلام نکرده و نگفته است که آن‌ها به‌عنوان بخشی از کدام به‌روزرسانی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات