قابلیت واکی تاکی برای همه کاربران مایکروسافت تیمز فعال شد

جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جذاب واکی‌تاکی اکنون برای همه‌ی کاربران پلتفرم مایکروسافت تیمز دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

مایکروسافت مدتی قبل اعلام کرد که قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیلشن تیمز (Teams) اضافه خواهد کرد که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به واکی‌تاکی اشاره کرد. حال پس از مدتی انتظار، سرانجام این شرکت به‌روزرسانی جدیدی برای تیمز آماده کرده است که امکان استفاده از واکی‌تاکی را برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار می‌دهد. همان‌طور که از نام این ویژگی پیدا است، با فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه‌ی میکروفون عمل می‌کند. پس از انجام اینکار، می‌توانید صحبت کرده و طرف مقابل به‌طور زنده صدای شما را خواهد شنید و درنهایت وقتی کارتان تمام شد، دکمه را رها می‌کنید. این ویژگی دقیقاً شبیه واکی‌تاکی‌های سنتی در تیمز ارائه شده است.

به گزارش XDA، مایکروسافت در پست وبلاگی خود خبر اضافه شدن قابلیت واکی‌تاکی را به اپلیکیشن تیمز منتشر کرد. کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس و اندروید می‌توانند با اطمینان از به‌روز بودن این اپلیکیشن از ویژگی یاد شده بهره ببرند. این شرکت همچنین اعلام کرده که با همکاری Zebra Technologies یک دکمه‌ی جانبی اختصاصی واکی‌تاکی روی برخی مدل‌های تلفن‌های ساخت زبرا قرار خواهد داد. این دستگاه‌ها معمولا توسط کارگران خط مقدم مورد استفاده قرار می‌گیرد و داشتن یک دکمه‌ی فیزیکی و همیشه‌ دردسترس، ارتباط بین همکاران را آسان‌تر خواهد کرد.

این شرکت از رویکرد مورد بحث استفاده می‌کند؛ زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که کارگران خط مقدم درمورد فناوری‌های جدید هیجان‌زده بوده ولی هنگام استفاده از آن استرس زیادی ندارند. در ادامه، بخشی از توضیحات مایکروسافت را در این رابطه مرور می‌کنیم:

داده‌های جدید نشان‌دهنده‌ی تغییر به‌سمت خوش‌بینی در فناوری برای بهبود زندگی کارگران است. در واقع ۶۳ درصد از کارگران خط مقدم از فرصت‌های شغلی ایجادشده توسط فناوری‌های جدید هیجان‌زده بوده و تکنولوژی‌های جدید رتبه‌ی سوم را در فهرست عواملی که می‌تواند به کاهش استرس ناشی از کار کمک کند، به‌دست آورده است. پیش از این مشاهده کرده‌ایم که داده‌های بهره‌وری مایکرسافت چگونه به پرداخت حقوق و زمان مرخصی بهتر کمک کرد و این امر را تسریع بخشید.این قابلیت‌ها باعث شده است میزان استفاده از اپلیکیشن تیمز مایکروسافت از مارس ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ درصد افزایش یابد. کارگران فناوری‌هایی را می‌خواهند که در زمان آن‌ها صرفه‌جویی و به آن‌ها کمک کند تا ارتباط یکپارچه‌تری را تجربه کنند و علاوه‌براین، کارایی را در هنگام انجام فعالیت‌های تکراری به حداکثر برساند.

قابلیت واکی‌تاکی هنوز در بین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فوری رایج نیست. جالب اینکه شرکت‌های مختلف از این ویژگی به‌عنوان روشی برای برقراری ارتباط مستقیم با دیگران بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات