اشتراک گذاری ویدیو و عکس افراد بدون رضایت آن‌ها در توییتر ممنوع شد

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر در راستای گسترش خط مشی حفاظت از حریم خصوصی کاربران پلتفرم خود، به اشتراگ‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌های شخصی کاربران را بدون رضایت آن‌ها ممنوع کرد.
تبلیغات

توییتر امروز ۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ آذر ۱۴۰۰) با انتشار پستی اعلام کرد که از این پس به اشتراک‌گذاری عکس‌ها یا فیلم‌های شخصی کاربران، بدون کسب اجازه از آن‌ها ممنوع است. توییتر در این باره گفت:

به اشتراک‌گذاری عکس‌ها یا فیلم‌های شخصی، می‌تواند نقض حریم خصوصی افراد محسوب شود و ممکن است منجر به آسیب روحی یا جسمی برای کاربران شود. استفاده نادرست از عکس‌ها یا فیلم‌های خصوصی علاوه بر اینکه همه کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند تأثیرات مخرب‌تری بر زنان، فعالان، مخالفان و اقلیت‌ها داشته باشد. از این پس اگر گزارشی مبنی بر غیرمجاز بودن توییتی دریافت کنیم، علاوه بر حذف پست، با فرد خاطی مطابق قانون برخورد خواهیم کرد.

به گزارش zdnet، تا قبل از این اقدام، انتشار اطلاعات خصوصی کاربران، مانند شماره تلفن، آدرس و شناسه کاربری، یا تهدید به افشای این اطلاعات و تشویق دیگران به انجام این کار، در پلتفرم توییتر اقدامی غیرقانونی محسوب می‌شد.

توییتر در ادامه خاطرنشان کرد که این خط مشی برای چهره‌های مطرح یا حساب‌هایی که برای مصلحت عمومی و خرد جمعی فعالیت می‌کنند یا برای گفتمان‌های سیاسی به کار می‌روند، اعمال نمی‌شود و اضافه کرد که این پلتفرم سعی خواهد کرد پست‌هایی که حاوی عکس یا فیلمی خصوصی برای کمک به کاربری در شرایط بحرانی باشد را پیش از اقدام به حذف، ارزیابی کند:

احتمال دارد در چنین مواردی، اجازه دهیم عکس‌ها یا فیلم‌ها در پلتفرم باقی بمانند.تیم توییتر در دسترس عموم بودن محتوا، به اشتراک گذاشتن آن توسط رسانه‌های گروهی (مجله‌ها، کانال‌های مطرح و خبرگزاری‌های آنلاین) یا انتشار محتوایی خاص که در جهت منافع عمومی به اشتراک گذاشته می‌شود را قبل از حذف ارزیابی خواهد کرد.

خبر مربوط به سیاست جدید توییتر، یک روز پس کناره‌گیری جک دورسی از سمَت مدیرعاملی این شرکت و جایگزین شدن او با پاراگ آگراوال، منتشر شده است.

توییتر از مدت‌ها پیش شروع به انجام اقداماتی برای کاهش انتشار محتوای نامناسب در این پلتفرم، کرده است. برای مثال در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) قابلیتی به نام Safe Mode را معرفی کرد که در صورت تشخیص توهین‌آمیز بودن یا نفرت پراکنی محتوای پستی، حساب کاربری مربوط به آن پست را به‌طور موقت و برای هفت روز مسدود می‌کند.

شما درباره تغییرات اخیر توییتر و قابلیت‌های جدیدی که هر روز به این پلتفرم اضافه می‌شوند، چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات