معرفی پاراگ آگراوال؛ آنچه باید درباره مدیرعامل جدید توییتر بدانید

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پاراگ آگراوال، مدیرعامل جدید و مدیر ارشد فناوری سابق توییتر، کهنه‌سرباز ده‌ساله‌ی این شرکت است که قبلا مسئولیت تسریع استفاده از فناوری هوش مصنوعی در توییتر را برعهده داشت.
تبلیغات

جک دورسی دیروز ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۸ آذر ۱۴۰۰) از سمَت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری و پاراگ آگراوال، مدیر ارشد فناوری این شرکت را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کرد. دورسی با انتشار بیانیه‌ای در توییتر، استعفای خود را اعلام کرد و گفت: «توییتر باید بتواند بدون حضور بنیان‌گذارش روی پای خود بایستد.» او نظر خود درباره‌ی پاراگ آگراوال را نیز این‌گونه بیان کرده است:

اعتماد زیادی به مدیرعاملی پاراگ دارم. او در تصمیم‌گیری‌های حیاتی توییتر نقشی اساسی ایفا کرده و اقداماتش در ۱۰ سال گذشته تحولات زیادی برای توییتر به‌همراه داشته است. حالا زمان رهبری پاراگ فرا‌رسیده است و من او را برای این سمَت کاملا مناسب می‌دانم.

شاید آگراوال یکی از نام‌های مشهور برای مردم در حوزه‌ی پلتفرم‌هایی مانند توییتر نباشد؛ اما یکی از مهندسان باسابقه‌ در توییتر و از دوستان نزدیک دورسی محسوب می‌شود. او اولین‌بار در اکتبر ۲۰۱۱ (مهر ۱۳۹۰) در توییتر با تمرکز بر محصولات تبلیغاتی شروع به کار کرد و اولین نفری بود که عنوان مهندس ممتاز توییتر را نصیب خود کرد.

آگراوال شش سال بعد و در اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ۱۳۹۶) به سمَت مدیر ارشد فناوری منصوب شد و در این مدت نیز برای رسیدگی به مشکلات اساسی مانند مسائل امنیتی رمز‌عبور و برخی از ابتکارات جسورانه‌تری مانند تمرکززدایی وارد عمل شد.

آگراوال با وجود سابقه‌ی کاری پربارش، تنها ۳۷ سال دارد. او چهارمین مدیرعامل توییتر محسوب می‌شود و تا‌به‌حال آن‌چنان خود را در‌معرض توجه مردم قرار نداده است. این قضیه بعد از تأیید نقش جدیدش در توییتر قطعا تغییر خواهد کرد.

تا این لحظه شش نکته درباره‌ی پاراگ آگراوال می‌دانیم که می‌توانند سرنخ خوبی برای پیش‌بینی عملکرد او به‌عنوان مدیرعامل توییتر ارائه کنند.

آگراوال قبل از ورود به توییتر از بمبئی به استنفورد نقل‌مکان کرده بود

IITBombay

مدیرعامل جدید توییتر مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی علوم و مهندسی کامپیوتر از آی‌آی‌تی (IITs) بمبئی دریافت کرده و طبق آنچه در پروفایل لینکدین او نوشته شده است، دوره‌ی دکتری خود را نیز بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱) در رشته‌ی فلسفه و علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد گذارنده است.

آگراوال برای شرکت‌های بزرگ فناوری نامی شناخته شده است

به‌گزارش لینکدین، آگراوال در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) در بازه‌ی کوتاه چهار ماه برای پروژه‌ای تحقیقاتی به مایکروسافت پیوست و سپس جذب پروژه‌های تحقیقاتی یاهو و AT&T شد. او در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) برای اولین‌بار به توییتر وارد شد.

آگراوال به‌سرعت در توییتر پله‌های ترقی را طی کرد

آگراوال در ابتدای ورود به توییتر، کار خود را با پروژه‌ای مربوط به افزایش ارتباط توییت‌های کاربران با جدول زمانی و رشد مخاطبانشان آغاز کرد. او با راه‌اندازی سیستم رتبه‌بندی حساب‌های توییتر، اولین نفری در این شرکت بود که عنوان مهندس ممتاز را ازآنِ خود کرد. آگراوال در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷)، به سمَت مدیر ارشد فناوری توییتر منصوب شد.

توییتر فناوری یادگیری ماشینی منسجم و هوش مصنوعی خود را مدیون آگراوال است

آگراوال به‌عنوان مدیر ارشد فناوری، بر رویکرد یادگیری ماشینی منسجم و هوش مصنوعی در توییتر تمرکز کرده بود و سال گذشته (۱۳۹۹) در مصاحبه‌ای با نیکلاس تامپسون، توضیح داده بود که توییتر از این فناوری برای شناسایی هوشمندانه‌ی توییت‌های نامناسب استفاده خواهد کرد.

آگراوال به تمرکززدایی شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند است

آگراوال یکی از چهره‌های پیشرو در توسعه‌ی پروتکل شبکه‌‌ی اجتماعی غیرمتمرکزی به نام بلواسکای محسوب می‌شود و از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) در این پروژه مشارکت کرده است. دورسی قبل‌تر بلواسکای را استانداردی برای بخش مکالمات اینترنتی توصیف کرده بود.

دورسی، آگراوال را منشأ تصمیم‌گیری‌های حیاتی توییتر معرفی کرده است

agrawaldorsey

دورسی در بیانیه‌ی استعفای خود ضمن تأیید آگراوال، اعلام کرده است که آگراوال به‌اتفاق آرا و با تصمیم هیئت‌مدیره‌ی توییتر انتخاب شده است. دورسی خود را قدردان مهارت‌ها و دل‌و‌جرئت و روحیه‌ی آگراوال می‌داند و او را گزینه‌ای مناسب برای مدیرعاملی توییتر معرفی کرده است. یکی از کارمندان سابق توییتر نیز در مصاحبه‌ای با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده بود که آگراوال دوست صمیمی دورسی است.

شما کاربران زومیت، انتخاب پاراگ آگراوال به مدیرعاملی توییتر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا او می‌تواند مدیرعامل لایقی برای توییتر باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات