نشان تأیید اتریومی برای کاربران توییتر با عکس پروفایل‌ NFT

شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر به‌زودی به کاربران خود اجازه خواهد داد NFT-های تأییدشده را به‌عنوان عکس پروفایل خود بگذارند و با این کار کاربران دیگر را تحت تأثیر قرار بدهند.
تبلیغات

توییتر در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) از ابزاری درحال‌توسعه رونمایی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از عکس NFT‌ برای تصویر پروفایل خود استفاده کنند. اگر NFT مورد نظر تأیید شده باشد، عکس پروفایل با نشان تأیید آبی‌رنگ اتریوم نمایش داده خواهد شد تا دیگران بدانند که NFT مورد نظر، کاملا معتبر است.

به گزارش cointelegraph، مادا افلاک، مهندس ارشد نرم‌افزار در توییتر، ویدئویی به نمایش گذاشته است که طبق آن، کاربران می‌توانند عکس پروفایلشان را به آواتاری دیجیتال از کلکسیون خود در Opensea تغییر بدهند.

Opensea مارکت پلیسی در بلاک چین اتریوم است و کاربران ‌می‌توانند از قسمت تغییر عکس پروفایل، والت ارز دیجیتال خود را به حساب توییترشان متصل و کلکسیون Opensea خود را در این حساب اضافه کنند.

عکس پروفایل این کاربران با نشان اتریومی علامت‌گذاری می‌شود که حاکی از معتبر بودن NFT‌ انتخابی است و آن‌ها می‌توانند با انتخاب عکس پروفایلی بسیار گران‌قیمت از یک کریپتوپانک (Cryptopunk) یا بورد ایپ (Bored Ape) توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کنند.

به گفته افلاک، این قابلیت هنوز در مرحله آزمایشی است و هر چیزی در آن ممکن است تغییر کند؛ او از کاربران خواست اگر نظر یا پیشنهادی در این‌باره دارند، با توییتر در میان بگذارند.

معرفی غیر رسمی این قابلیت با استقبال مردم روبه‌رو شده است؛ اما میسون نیستروم، تحلیلگر وب‌سایت تحقیقاتی مساری، از دید دیگری این مسئله را بررسی کرده است.

او معتقد است که اتصال والت به حساب توییتر می‌تواند کاربردهای بالقوه دیگری جز فخرفروشی داشته باشد.

با استفاده از این قابلیت کاربران توییتر می‌توانند مدت‌زمان در اختیار داشتن دارایی NFT کاربران را دنبال کنند، طرفداران یا دارندگان NFT‌-ها راحت‌تر یکدیگر را پیدا کنند، NFT-ها مستقیم از پروفایل‌های توییتر برای فروش گذاشته و گروه‌هایی شامل دارندگان NFT‌-ها شناخته شوند.

اضافه کردن این قابلیت در ادامه حرکت‌های حمایتی توییتر از ارزهای دیجیتال صورت گرفته است؛ این شبکه اجتماعی هفته گذشته امکان ارسال یا دریافت بیت کوین را به‌عنوان پاداش از طریق شبکه لایتنینگ فراهم کرد.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، از طرفداران و حامیان قدیمی بیت کوین است و بارها این رمزارز را در پلتفرم خود تبلیغ کرده. او حتی اولین توییت تاریخ توییتر را به‌عنوان NFT به فروش رسانده است.

مارکت پلیس OpenSea، در ماه آگوست (شهریور ۱۴۰۰) چهار میلیارد دلار از فروش NFT‌- درآمد داشت؛ اما این رقم بعد از گذشت ۳۰ روز کاهش یافت و در سپتامبر (مهر ۱۴۰۰) به ۲٫۴ میلیارد دلار رسید.

شما کاربر زومیت درباره فعالیت‌های حمایتی جک دورسی از ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت کوین چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات