یوتیوب قابلیت دانلود ویدئو از طریق کامپیوتر را آزمایش می‌کند

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
یوتیوب قابلیت دانلود ویدئو ازطریق کامپیوتر را برای بعضی از کاربران پریمیوم خود فعال کرده و در حال آزمایش این ویژگی است.
تبلیغات

اگر جزو آن دسته افرادی باشید که از یوتیوب زیاد استفاده می‌کنند، احتمالاً به این مشکل برخورد کرده‌اید که نمی‌توان ویدئویی را از این وب‌سایت دانلود کرد. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد؛ اما هیچ‌کدام به اندازه دانلود مستقیم از یوتیوب آسان و سریع نیست. از این روش‌ها می‌توان به استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن‌های مخصوص دانلود فایل اشاره کرد. عده‌ای حتی با گرفتن فیلم از نمایشگر خود این کار را انجام می‌دهند؛ اما شاید دوران این کارها به پایان رسیده باشد.

به گزارش انگجت، در حال حاضر یوتیوب راه‌حل ساده‌تری دراختیار بعضی کاربران که از کامپیوتر استفاده می‌کنند، قرار داده است. این شرکت به‌تازگی دکمه دانلود را به وب‌سایت خود اضافه کرده است. طبق اطلاعات منتشرشده، این قابلیت فعلاً در حالت آزمایشی و تنها برای مشترکان پریمیوم دردسترس است. البته به نظر نمی‌رسد کسی از این مسئله شگفت‌زده شده باشد؛ زیرا پیش‌تر چنین قابلیتی برای مشترکان پریمیوم نرم‌افزار موبایل یوتیوب فعال شده است.

اگر به قابلیت مذکور دسترسی داشته باشید، دکمه دانلود را درست در کنار گزینه اشتراک‌گذاری زیر ویدئو یا در کنار منوی سه‌نقطه مشاهده می‌کنید. پس از بارگیری یک ویدئو، فایل آن در کتابخانه آفلاین یوتیوب قرار می‌گیرد و می‌توانید هر زمان که دوست داشتید آن را مشاهده کنید. فایل‌های دانلودشده می‌توانند بین 144p تا 1080p کیفیت داشته باشند و باید اینجا از طرفداران 4K معذرت‌خواهی کرد؛ زیرا گزینه‌ای برای آن‌ها وجود ندارد. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد محدودیتی، به غیر از فضای ذخیره‌سازی، در حجم دانلود وجود داشته باشد.

این گزینه می‌تواند به کاربران کمک کند فایل‌های مورد نظر خود را به سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش ممکن دانلود کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات