افزایش محبوبیت تیک‌تاک، موفقیت یوتیوب را تحت‌الشعاع قرار داده است

شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی تجزیه و تحلیل App Annie از افزایش متوسط زمان صرف‌شده در اپلیکیشن تیک‌تاک برای هر کاربر آمریکایی و بریتانیایی و همچنین پیشی گرفتن این شرکت از یوتیوب خبر داد.
تبلیغات

تیکتاک به یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی تبدیل شده است و گزارشهای اخیر نشان میدهند که چگونه اپلیکیشن آن در بیشتر گوشیهای هوشمند اندرویدی از یوتیوب پیشی گرفته است.

به گزارش Androidcentral و به نقل از App Annie، تیکتاک از نظر متوسط زمان صرف‌شده در اپلیکیشن برای هر کاربر آمریکایی و بریتانیایی از یوتیوب پیشی گرفته است. با وجود جنگ میان دو شرکت بزرگ پخشکننده ویدئو در سال گذشته، این ارقام نشاندهنده افزایش شدید زمان صرفشده در تیکتاک از زمان شیوع ویروس کرونا، حداقل در ایالات متحده آمریکا است.

در ایالات متحده آمریکا، کاربران بهطور متوسط ۲۴ ساعت در ماه از تیکتاک استفاده میکنند؛ درحالیکه ۲۲ ساعت و ۴۰ دقیقه از زمان آنها صرف کار با یوتیوب میشود. این آمار تفاوت بسیار بیشتری در انگلستان نشان میدهد؛ زیرا شاهد تقریباً ۱۰ ساعت استفاده بیشتر از تیکتاک نسبت به یوتیوب هستیم.

مدیران یوتیوب باید خوشحال باشند؛ زیرا وقتی صحبت از زمان پخش کلی می‌شود، پلتفرم آن‌ها پیشتاز است. در ضمن باید به این مسئله اشاره کرد که اعداد و ارقام یادشده صرفاً برای کاربران اندروید است و شامل کاربران iOS و کسانی که از Douyin (نسخه چینی تیک‌تاک) استفاده می‌کنند نمی‌شود. همچنین با وجود مواجه با تهدیدهای مختلفی که از سوی دولت آمریکا علیه تیک‌تاک شکل گرفت، محبوبیت این شبکه اجتماعی در حال افزایش است و روزانه کاربران بیشتری به آن اضافه می‌شوند.

یوتیوب و تیک تاک

به گفته بی‌بی‌سی، یوتیوب تقریباً دو میلیارد کاربر ماهانه دارد که در مقابل ۷۰۰ میلیون کاربر تیک‌تاک، تعداد بسیار بیشتری است. در نتیجه این شرکت چینی برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر باید سخت‌تر از همیشه تلاش کند و راه زیادی در پیش دارد.

با افزایش درخواست برای محتوای کوتاهتر به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعجبآور نیست که تیکتاک توانسته است به‌عنوان چالشی واقعی سر راه سایر شبکههای اجتماعی قرار بگیرد و به یکی از اصلیترین رقبای آنها تبدیل شود. حتی بعضی از رقبای تیک‌تاک، برخی قابلیتهای محبوب این شبکه اجتماعی چینی را روی پلتفرمهای خود پیادهسازی کردهاند تا بتوانند افراد بیشتری را به خود جذب کنند. علاوه بر این، دانلود این اپلیکیشن بسیار بالا است و این مسئله، نشاناز افزایش روزافزون محبوبیت تیکتاک دارد.

البته یوتیوب به موفقیتهای خود غره نشده است و با معرفی بخش Shorts سعی دارد راه جدیدی برای ایجاد تعامل میان بینندگان و سازندگان خلق کند. گوگل همچنین یک صندوق مالی ۱۰۰ میلیون دلاری برای Shorts در نظر گرفته است. هدف اصلی این است که بتوان از تولیدکنندگان محتوایی که با ساخت ویدئوهای کوتاه و جذاب، افراد بیشتری را به سوی YouTube Shorts هدایت میکنند، حمایت کرد و بدین شکل کسبوکار آنها را رونق داد.

یوتیوب همچنین از نظر پولی که کاربران برای آن هزینه می‌کنند پیشتاز است و پس از آن تیک‌تاک قرار دارد. این مسئله نشان می‌دهد که اکنون در بازه‌ای از تاریخ هستیم که مخاطبان بیشتر از همیشه برای دیدن محتوای تولیدشده توسط افراد هزینه می‌کنند و این نشانه مثبتی به‌ویژه برای پلتفرم‌های پخش فیلم مانند یوتیوب و تیک‌تاک است. App Annie خاطرنشان می‌کند که محتوای ویدئویی کوتاه و زنده بزرگ‌ترین کاتالیزور برای تعامل عمیق‌تر سازندگان و بینندگان است و تیک‌تاک می‌تواند رتبه‌بندی را در سال‌های آینده جابه‌جا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات