چگونه از قالب‌های آماده ویدئو تیک تاک استفاده کنیم؟

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
تیک‌تاک قالب‌های آماده‌ای برای ساخت ویدئو دارد که به‌کمک آن‌ها به‌آسانی می‌توان محتواهای جذابی تولید کرد.
تبلیغات

شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند که هر کدام می‌کوشند مخاطب‌های بیشتری به‌سوی خود جذب کنند. در‌این‌میان، تیک تاک یکی از گزینه‌های تازه‌نفس و پرطرفدار است که افراد بسیاری در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

به‌گزارش ورج، نکته جالب تیک‌تاک که آن را محبوب‌تر می‌کند، این است که می‌توانید در این پلتفرم فقط با صحبت‌کردن با دوربین ویدئویی عالی خلق کنید. با‌این‌حال، اگر دوست دارید کمی محتوایتان را با جلوه‌های مختلف جذاب‌تر کنید؛ ولی توانایی کار با اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو حرفه‌ای را ندارید، با قالب‌های آماده (تمپلیت) از‌پیش‌طراحی‌شده موجود در تیک‌تاک می‌توانید شروع کنید.

تمپلیت‌ها خلق ویدئو‌های جدید با جلوه‌های مختلف و جذاب را آسان‌تر می‌کنند. برای ساخت ویدئو با این روش،‌ تنها باید عکس و فیلم‌های مدنظر خود را در قالب‌های از‌پیش‌آماده‌شده قرار دهید؛‌ البته می‌توانید به دلخواه خود از موسیقی، جلوه، متن و... در بهبود ویدئو خود استفاده کنید.

در‌ادامه، نحوه استفاده از قالب‌های آماده تیک‌تاک آموزش داده می‌شود:

  • برای شروع ساخت ویدئو جدید، روی علامت به‌علاوه در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • Templates را انتخاب کنید. این گزینه را درکنار برچسب Camera در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.
  • در این قسمت، می‌توانید میان قالب‌های آماده بگردید و گزینه دلخواهتان را پیدا کنید. تعداد نمونه‌های موجود متغیر است. هر‌کدام از آن‌ها نام توصیفی دارد و در زیر آن به شما گفته می‌شود که می‌توانید از چند عکس استفاده کنید. بعضی از تمپلیت‌ها تعداد حداقل و حداکثر دارند (مثلا دو تا پنج عکس) و برخی دیگر تنها محدودیت تعداد حداکثری (مثلا پنج عکس) خواهند داشت. نمونه دلخواهتان را انتخاب کنید و روی گزینه Select photos ضربه بزنید.
  • با کلیک روی گزینه مذکور، وارد بخش تصاویر دستگاهتان می‌شوید. تعداد تصاویر مجاز برای قالب آماده مذکور نیز در این بخش به شما نشان داده می‌شود. شماره را در سمت چپ پایین صفحه خود پیدا خواهید کرد.
  • به‌محض اینکه تیک‌تاک پردازش عکس‌ها را به‌پایان می‌رساند، آن‌ها در تمپلیت قرار می‌گیرند.
قالب آماده تیک تاک

از این قسمت به‌بعد می‌توانید تغییرات اضافه‌ای را روی ویدئو نهایی خود اعمال کنید. برای مثال، می‌توانید استیکر یا صدایتان را اضافه کنید یا جلوه جدید روی آن قرار دهید. بقیه مراحل ذخیره و ارسال ویدئو تیک‌تاک مانند همیشه است.

قالب آماده تیک تاک

اگر از الگوهای ارائه‌شده تیک‌تاک خوشتان نمی‌آید، باید چه کار کنید؟ انواع مختلفی از قالب‌ها و ابزارهای رایگان وجود دارد که شرکت‌ها و سازندگان مختلفی مانند Zoomerang و Canva ارائه می‌دهند. البته بعضی از آن‌ها رایگان نیستند و در‌صورت پرداخت‌نکردن هزینه، باید وجود واترمارک روی ویدئوهای خود را تحمل کنید. به‌طور‌کلی، اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند؛ اما همه آن‌ها رایگان نیستند و باید برای استفاده از امکاناتشان هزینه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات