اینستاگرام سیستم جستجوی اپلیکیشن خود را بهبود می‌بخشد

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام اعلام کرد در حال کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربران امکان یافتن فیلم و تصویر در بخش جستجوی این شبکه اجتماعی می‌دهد.
تبلیغات

اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی حال حاضر است که افراد بسیاری بهطور روزانه از آن استفاده میکنند. توسعهدهندگان این شرکت همیشه به دنبال توسعه پلتفرم خود هستند و تغییرات مختلفی روی آن اعمال میکنند. بهتازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان میدهد قرار است بخش جستجوی این شبکه اجتماعی بهبود یابد.

به گزارش 9to5mac، اینستاگرام روز چهارشنبه سیستم جستجوی جدیدی برای اپ تلفن‌ همراه خود معرفی کرد که به جای حساب کاربری، هشتگ و لوکیشن، به کاربر پیشنهاد‌هایی برای عکس و فیلم نشان می‌دهد. این ویژگی یافتن پست‌های جدیدی که فرد به دنبال آن‌ها است آسان‌تر می‌کند. البته قابلیت مشابهی را می‌توان در تیک تاک مشاهده کرد که مدت‌زمان بیشتری است این امکان را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

جزئیات تغییرات آینده سیستم جستجوی اینستاگرام در وبلاگ رسمی این شرکت به اشتراک گذاشته شده که در آن، نحوه عملکرد بخش مذکور در حال حاضر و ایده‌ای که این شرکت برای بهبود آن در آینده دارد توضیح داده شده است. اکنون اگر چیزی را در اینستاگرام جستجو کنید، فقط فهرستی حاوی پروفایل‌ها یا هشتگ‌های مرتبط مشاهده خواهید کرد؛ اما محتوای عکس یا فیلم نمایش داده نمی‌شود.

آنچه اینستاگرام می‌خواهد این است که عکس‌ها و فیلم‌های مرتبط با عبارتی که کاربر جستجو کرده است به او نمایش داده شود؛ این سیستم می‌تواند به افراد اجازه بدهد محتواهای بیشتری که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشند، آسان‌تر کشف کنند. اسکرین‌شاتی نیز از صفحه جستجوی اینستاگرام منتشر شده است که نشان می‌دهد این قابلیت جدید چگونه کار می‌کند. در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

سیستم جست‌وجوی جدید اینستاگرام

اینستاگرام در این باره می‌گوید:

ما همچنین در حال بهتر کردن سیستم جستجو برای بهبود کاوش در شبکه اجتماعی خود هستیم. به‌عنوان مثال، جستجو کردن عبارت «فضا» به شما عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به فضا را نشان می‌دهد. این امر به‌ویژه زمانی مفید است که هنگام جستجو برای یک موضوع خاص، نام کاربری یا هشتگ دقیقی در ذهن ندارید.

اگر قابلیت جدید اینستاگرام برای شما آشنا به نظر می‌رسد، اشتباه نمی‌کنید؛ زیرا تیک‌تاک دقیقا از همین سیستم جستجو استفاده می‌کند. در آن پلتفرم نیازی نیست نام‌ کاربری خاصی را جستجو کنید. کاربران می‌توانند به‌سادگی موضوعی که دوست دارند جستجو کنند و سپس تیک‌تاک فیلم‌های مرتبط با آن‌ها را نشان می‌دهد. البته با توجه به محبوبیت روزافزون تیک‌تاک، جای تعجب نیست که اینستاگرام می‌خواهد از همان مسیری برود که رقیب آن در پیش گرفته است.

هنوز اطلاعاتی درباره زمان دقیق فعال شدن این قابلیت برای همه کاربران اینستاگرام منتشر نشده است؛ اما این شرکت می‌گوید احتمالا ابتدا این سیستم جدید جستجو برای زبان انگلیسی در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما همراهان زومیت درباره قابلیت جدید جستجوی اینستاگرام چیست؟ آیا این شبکه اجتماعی می‌تواند با قابلیت مذکور افراد بیشتری را به سوی خود جلب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات