شیائومی برای MIUI در حال آزمایش سیستم ویجتی مشابه iOS است

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در مراسم معرفی میکس ۴، نسخه تقویت‌شده MIUI 12.5 را نیز رونمایی کرد که به‌نظر می‌رسد شامل سیستم ویجتی مشابه iOS باشد.
تبلیغات

شیائومی در رویداد معرفی میکس ۴ که هفته گذشته برگزار شد، نسخه تقویت‌شده رابط کاربری خود، یعنی MIUI 12.5 را نیز معرفی و اعلام کرد این نسخه همان‌طور‌که از نامش پیدا است، قرار نیست چیز جدیدی به MIUI اضافه کند و فقط روی بهینه‌سازی برخی از قابلیت‌ها تمرکز خواهد داشت.

حالا به‌نظر می‌رسد شیائومی در‌واقع نوعی سیستم ویجتی مشابه iOS را معرفی کرده و در حال آزمایش آن در چین است. بر‌‌اساس گزارش کانال تلگرام Xiaomiui، قابلیت جدید ازطریق آخرین نسخه بتای App Vault (V5.0.56) و همچنین MIUI Gallery (V2.2.21) فعال می‌شود. در‌حال‌حاضر، نسخه‌های ذکر‌شده از این اپلکیشن‌ها فقط روی دستگاه‌هایی نصب می‌شوند که بیلد بتای MIUI مبتنی‌بر اندروید ۱۱ را داشته باشند.

بنابراین، با اینکه قابلیت جدید بخشی از نسخه تقویت‌شده MIUI 12.5 به‌حساب می‌آید، روی دستگاه‌هایی اجرا می‌شود که از MIUI 12.5 استاندارد استفاده می‌کنند. البته کاربران این دستگاه‌ها تا ۲۷ آگوست فرصت خواهند داشت در برنامه آزمایشی ثبت‌نام کنند و از این قابلیت‌ها بهره‌مند شوند.

بر‌‌اساس اعلامیه رسمی شیائومی، کاربران با استفاده از قابلیت جدید می‌توانند ویجت‌هایی با ابعاد ۲ در ۲، ۲ در ۴، ۴ در ۴ و ۳ در ۲ روی هوم اسکرین ایجاد کنند. دراین‌میان، فروشگاه ویجت (Widget Store) نیز در نظر گرفته شده است و کاربران می‌توانند ویجت‌های دلخواهشان را با درگ اند دراپ در هر جای صفحه قرار دهند. شیائومی سیستم جدید ویجتی MIUI را از ۱۷ تا ۲۰ اکتبر امسال آزمایش خواهد کرد؛ بنابراین، کاربرانی که از نسخه پایدار MIUI استفاده می‌کنند و به‌ویژه کاربران بین‌المللی، باید حداقل چندین ماه برای تجربه این قابلیت جدید صبر کنند.

شما فکر می‌کنید سیستم ویجتی جدید شیائومی چقدر کاربردی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات