میکس 4 شیائومی با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش، اسنپدراگون 888 پلاس و شارژ 120 وات معرفی شد

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی با برگزاری رویدادی ویژه، ساعاتی پیش میکس ۴ را رونمایی کرد که اولین گوشی هوشمند این شرکت با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش محسوب می‌شود.
تبلیغات

تقریبا سه‌ سال طول کشید؛ اما سرانجام جانشین می میکس ۳ (Mi Mix 3) رونمایی شد که پیشرفتی بزرگ برای شیائومی محسوب می‌شود. شیائومی در رویداد ویژه امروزش میکس ۴ را معرفی کرد که اولین گوشی هوشمند این شرکت با دوربین زیر صفحه‌نمایش است و بی‌شک بزرگ‌ترین پیشرفت این سری از زمان رونمایی می میکس اصلی در سال ۲۰۱۶ به‌حساب می‌آید.

نمایی از صفحه‌نمایش تمام صفحه میکس ۴ با دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش

این پیشرفت بزرگ در زیر صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با لبه‌های خمیده پنهان شده است که در آن، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (هنگام ترکیب پیکسل ۴ در ۱ پیکسل‌هایی با اندازه‌ ۱٫۶ میکرومتر اعمال می‌شود) تعبیه شده است و بریدگی را بدون عیب‌و‌نقص نشان می‌دهد.

شیائومی از الگوی پیکسلی جدید میکرو‌الماس (Micro-Diamond) استفاده کرده است که حداقل شکست نور را ارائه می‌دهد. میکس ۴ تراکم پیکسلی 400ppi دارد؛ بنابراین، حتی کوچک‌ترین متن نیز در آن خواندنی است. پنل گوشی مذکور با گوریلا گلکس ویکتوس محافظت می‌شود و نرخ نوسازی‌اش ۱۲۰ هرتز و رزولوشن آن +FHD است.

پیکسل‌های زیر صفحه‌نمایش میکس ۴

پنل پشتی میکس ۴ پنل از جنس سرامیک است و در رنگ‌های سفید و مشکی و خاکستری راهی بازار می‌شود. افزون‌بر‌این، از بلندگو‌های استریو شرکت هارمن کاردن (Harman/Kardon) بهره می‌برد.

در پنل پشتی، مجموعه‌دوربین سه‌گانه میکس ۴ را دوربین اصلی ۱٫۱.۳۳ اینچ ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HMX با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و ماژول پریسکوپ ۸ مگاپیکسل با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌برابری و فاصله کانونی معادل ۱۲۰ میلی‌متر و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیسکل تشکیل می‌دهد.

الگوی پیکسلی جدید micro-diamond در دوربین سلفی میکس ۴

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری میکس ۴ بهره‌مندی از  تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. وظیفه تأمین انرژی این گوشی شیائومی را باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی برعهده دارد که از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند که به‌ترتیب در ۱۵ و ۲۸ دقیقه می‌تواند کاملا شارژ شود. در حالت پیش‌فرض نیز، این گوشی در ۲۱ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

مجموعه دوربین سه‌گانه میکس ۴ شیائومی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم میکس ۴، اضافه‌شدن باند فوق‌وسیع (UWB) است که امکان موقعیت‌یابی دقیق اطلاعات و کنترل دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

فناوری شارژ ۱۲۰ وات میکس ۴ شیائومی

قیمت پایه‌ این گوشی از ۴،۹۹۹ یوآن (۷۷۰ دلار) شروع می‌شود و در مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به ۶،۲۹۹ یوآن (۹۷۰ دلار) می‌رسد. فروش میکس ۴ از ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد ۱۴۰۰) در چین آغاز می‌شود و هنوز مشخص نیست روانه بازارهای بین‌المللی خواهد شد یا خیر.

میکس ۴ شیائومی-۱
میکس ۴ شیائومی-۲
میکس ۴ شیائومی-۳
میکس ۴ شیائومی-4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات