توییتر به‌جای گزینه ویرایش توییت، به‌زودی قابلیت Undo Send را ارائه می‌دهد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از محققان حوزه‌ی اپلیکیشن انیمیشن نحوه‌ی کارکرد گزینه‌ی Undo Send توییتر را فاش کرد؛ گزینه‌ای که به شما امکان می‌دهد در زمانی کوتاه جلوی انتشار توییت را بگیرید و آن را ویرایش کنید.
تبلیغات

جین منچون وانگ، از محققان حوزه‌ی اپلیکیشن، انیمیشن منتسب به قابلیت موردانتظار Undo Send شبکه‌ی اجتماعی توییتر (Twitter) را فاش کرد. به‌لطف این انیمیشن می‌توانیم برای نخستین بار بفهمیم که گزینه‌ی Undo Send توئیتر دقیقا به چه نحوی عمل می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری ورج، رابط کاربری گزینه‌ی Undo Send شامل عبارت معمول «Your Tweet was sent» (توییت شما ارسال شد) در بالای گزینه‌ی جدیدی تحت عنوان Undo است. گزینه‌ی Undo در نقش نوار پیشرفت ظاهر می‌شود و ظاهرا این روند پیشرفت نشان می‌دهد که کاربران برای جلوگیری از انتشار توییت چقدر زمان در اختیار دارند.

جیمیل امروزه قابلیت مشابهی برای ارسال ایمیل ارائه می‌دهد؛ در جیمیل پس از کلیک روی‌ گزینه‌ی Send، پنجره‌ی کوچکی روی صفحه‌نمایش داده می‌شود که با کلیک کردن روی آن می‌توانید جلوی ارسال شدن ایمیل را بگیرید.

Twitter is working on “Undo Send” timer for tweets pic.twitter.com/nS0kuijPK0— Jane Manchun Wong (@wongmjane) March 5, 2021

قابلیت Undo Send برای نخستین بار در نظرسنجی‌ سال گذشته‌ی توئیتر رؤیت شد. از آن زمان تاکنون شایعه‌های مختلفی به‌گوش می‌رسد که Undo Send قرار است جزوی از طرح اشتراکی توییتر باشد. پیش‌تر گفته می‌شد که توییتر مدل اشتراکی روی کار می‌آورد و در نهایت این شبکه‌ی اجتماعی درنهایت شایعه‌ها را تأیید کرد؛ اما هنوز به‌طور مشخص نمی‌دانیم نسخه‌ی پولی توییتر چه قابلیت‌های اضافه‌ای در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

کاربران توییتر از سال‌ها پیش خواستار اضافه‌شدن گزینه‌ی ویرایش به توییت‌ها شده‌اند، اما توییتر با مطرح کردن دلایل متعدد از انجام این کار خودداری کرده است و احتمالا هیچ‌گاه شاهد اضافه شدن دکمه‌ی ویرایش به توییتر نخواهیم بود. Undo Send شاید همان قابلیت مدنظر کاربران نباشد؛ اما اجازه می‌دهد در زمانی کوتاه پس از تشخیص اشتباه تایپی یا به هر دلیل دیگری، جلوی منتشر شدن توییت را بگیرند. 

در اوایل سال جاری بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شد توییتر در حرکتی برای کاهش وابستگی خود به درآمد تبلیغاتی قصد دارد نسخه‌ی پولی به پلتفرمش اضافه کند و درآمدهایش را افزایش دهد. منابع بلومبرگ گفته بودند تصمیم جدید توییتر نتیجه‌ی شدیدتر شدن رقابت ازسوی فیسبوک و اسنپ چت است.

نسخه‌ی پولی توییتر احتمالا قابلیت‌هایی مثل Undo Send و شخصی‌سازی پروفایل را به کاربران ارائه می‌دهد. بلومبرگ همچنین ادعا کرده بود احتمال دارد کاربران توییتر بتوانند در ازای نمایش محتوایی مشخص به فالورها از آن‌ها پول دریافت کنند؛ قابلیتی که درنهایت به‌صورت رسمی توسط توییتر با نام Super Follows معرفی شد. 

جین منچون وانگ، محقق حوزه‌ی اپلیکیشن، کد منبع اپلیکیشن‌ها را به‌دقت بررسی می‌کند تا بتواند قابلیت‌های معرفی‌نشده و منتشرنشده را بیابد. در سال گذشته‌، وانگ جزو نخستین افرادی بود که متوجه پروژه‌ی Birdwatch توییتر شد. او همچنین پیش از معرفی رسمی سیستم تأیید اعتبار جدید توییتر، جزئیات آن را فاش کرده بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات