قابلیت Super Follows توییتر کسب درآمد از فالورها را ممکن می‌کند

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر دو قابلیت Super Follows و Communities را معرفی کرده است که اولی امکان کسب درآمد از فالورها را ممکن می‌کند و دومی در تلاش برای رقابت با Facebook Groups است.
تبلیغات

توییتر (Twitter) روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد به‌زودی میزبان دو قابلیت مهم می‌شود. به‌لطف یکی از این قابلیت‌ها، افراد می‌توانند در ازای نمایش محتوای بیشتر، از فالورهای خود پول دریافت کنند. در قابلیت دوم کاربر می‌تواند گروه‌ها را براساس علایقی خاص خلق کند یا به آن‌ها ملحق شود.

براساس گزارش خبرگزاری ورج، دو قابلیت مورداشاره جزو موردتوجه‌ترین تغییراتی هستند که توییتر در چند وقت اخیر تجربه کرده است. سابقه نداشت توییتر چنین سیستم‌هایی روی کار بیاورد، اما همین قابلیت‌ها پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی دیگر مورداستفاده قرار گرفته‌اند و عملکردی موفقیت‌آمیز از خود نشان داده‌اند. 

قابلیت دریافت پول توییتر که با نام Super Follows شناخته می‌شود به کاربران توییتر امکان می‌دهد از فالورهای خود پول بگیرند و محتواهای اضافی به آن‌ها نشان دهند؛ محتواهایی که فالورهای عادی امکان دیدن آن‌ها را نخواهند داشت. محتوای اضافی ممکن است توییت پاداش، دسترسی به گروهی خاص، اشتراک در خبرنامه یا دریافت برچسبی خاص برای نمایش دادن حمایت از حساب کاربری باشد.

قابلیت Super Follows  توییتر / Twitter / توئیتر روی گوشی

اسکرین‌شات‌ منتشرشده توسط توییتر از قابلیت Super Follows 

توییتر در اسکرین‌شاتی برای تفهیم بهتر قابلیت Super Follows، مثالی مطرح کرد که در آن کاربر برای دریافت یک‌سری قابلیت خاص ماهانه ۴٫۹۹ دلار پول می‌دهد. توییتر می‌گوید به‌لطف قابلیت Super Follows خالقان محتوا و ناشران می‌توانند مستقیما از طرفداران خود درآمد کسب کنند.

ابزارهای پرداخت مستقیم برای خالقان محتوا اهمیت روزافزونی دارند و این اهمیت در سال‌های گذشته دوچندان شده است. پلتفرم Patreon در این زمینه به موفقیتی چشم‌گیر دست پیدا کرده و دیگر پلتفرم‌ها مثل فیسبوک و یوتیوب و گیت هاب همگی قابلیت‌هایی برای کسب درآمد مستقیم خالقان محتوا طراحی کرده‌اند. بنابراین توییتر در این حوزه تنها نیست. این شبکه‌ی اجتماعی احتمالا بخشی از پولی را که فالورها به حساب‌های کاربری می‌دهند برای خود برمی‌دارد.

توییتر از ماه‌ها پیش اعلام کرده بود به‌دنبال پیاده‌سازی قابلیت‌هایی در پلتفرم خود است تا درآمدهایش را بالا ببرد. ورج می‌گوید توییتر هنوز نگفته است چند درصد از مبلغ پرداخت‌شده توسط فالورها، به این شبکه‌ی اجتماعی می‌رسد.

قابلیت Communities در توییتر / Twitter / توئیتر روی گوشی

اسکرین‌شات‌های منتشرشده توسط توییتر از قابلیت Communities 

توییتر همچنین قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که با نام Communities شناخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد توییتر ازطریق Communities در تلاش است مستقیما قابلیت‌هایی مثل Facebook Groups را هدف قرار دهد. به‌لطف قابلیت Communities، کاربران توییتر می‌توانند براساس علایقی خاص (مثل گربه یا گیاه) در گروه‌ها وارد شوند یا اینکه خودشان گروه بسازند. با ایجاد این گروه‌ها، کاربران محتواهای بیشتری را درباره‌ی موضوع موردعلاقه مشاهده خواهند کرد. 

این گونه گروه‌ها برای فیسبوک بسیار موفقیت‌آمیز بوده‌اند (و هم‌زمان وظیفه‌ی مدیریتی فیسبوک را بسیار سخت‌تر کرده‌اند). تحلیلگر ورج می‌گوید قابلیت Communities برای شبکه‌ی اجتماعی توییتر بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا ذات توییتر به‌گونه‌ای است که کاربران جدید برای شروع کردن فعالیت‌شان در آن کار ساده‌ای در پیش ندارند.

درحال‌حاضر به‌طور مشخص نمی‌دانیم که دو قابلیت جدید توییتر در چه زمانی به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه می‌شوند. توییتر فعلا از آن‌ها به‌عنوان «قابلیت‌هایی که در آینده از راه می‌رسند» یاد می‌کند. این شبکه‌ی اجتماعی در ماه‌های اخیر میزبان قابلیت‌های جدید متعددی شده است و به‌نظر می‌رسد مدیران توییتر به تکامل مداوم این پلتفرم متعهد هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات