Salesforce در یک قدمی خرید اسلک

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورت صحت داشتن شایعات، مقام‌های شرکت Salesforce در حال مذاکره برای خرید امتیاز کامل اپلیکیشن اسلک هستند.
تبلیغات

اسلک یکی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محسوب می‌شود که البته کاربرد آن تنها به کاربران عادی ختم نمی‌شود و مصارف تجاری نیز دارد. درواقع ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعدد اسلک سبب شده است کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از جمله ادارات و مراکز آموزشی علاقه‌مند به استفاده از آن برای برقراری ارتباط درون‌سازمانی یا ارائه خدمات به مشتریان شوند.

با شیوع بیماری کرونا و درنتیجه گسترش دورکاری کارکنان کسب‌وکارهای مختلف، محبوبیت اپلیکیشن‌هایی از جمله اسلک، زوم و مایکروسافت تیمز افزایش چشمگیری داشت؛ به‌نحوی‌که ارزش هر یک از برنامه‌های نامبرده طی ماه‌های گذشته چندین برابر شده است و حتی شرکت‌های دیگر در حال توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی با ویژگی‌های مشابه برای به دست آوردن سهمی از بازار پرسود اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هستند.

در همین راستا، گزارش‌هایی به گوش می‌رسد که شرکت Salesforce تمایل خود به خرید اپلیکیشن اسلک نشان داده و حتی مذاکراتی میان مقام‌های بلندپایه دو شرکت در حال شکل گرفتن است. شرکت Salesforce که عمده درآمد خود را ازطریق ارائه خدمات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به دست می‌آورد، طی سال‌های گذشته خدمات بیشتری برای ارائه به مشتریان تجاری و کاربران عادی در نظر گرفته است که به‌ نظر می‌رسد ورود به بخش ارتباطات و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از جمله آخرین اقدامات این شرکت آمریکایی باشد.

بااین‌حال تفاوت بزرگی بین گوگل و Salesforce وجود دارد. Salesforce برخلاف گوگل یا مایکروسافت، پروژه‌ای را شروع نمی‌کند؛ بلکه روی پروژه‌هایی که به موفقیت رسیده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کند. درواقع خرید اپلیکیشنی مانند اسلک پیرو سیاست‌هایی است که سران شرکت Salesforce طی سال‌های اخیر در پی گرفته‌اند. در هر صورت، اجرای چنین سیاستی به‌ معنی هزینه بیشتر نسبت به ارزش واقعی کسب‌وکار است.

درحالی‌که تخمین زده می‌شود ارزش اپلیکیشن اسلک به ۱۷ میلیارد دلار برسد، رسانه‌ها حدس می‌زنند سران شرکت Salesforce بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار برای خرید اسلک به مقام‌های این شرکت پیشنهاد دهند. خرید اپلیکیشن اسلک سبب می‌شود Salesforce وارد رقابت با شرکت‌هایی از جمله مایکروسافت در زمینه برنامه‌های پیام‌رسان شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات