برخی از توسعه‌دهندگان iOS فعلا برنامه‌های خود را برای مک عرضه نمی‌کنند

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اخبار جدید، برخی از توسعه‌دهندگان iOS برنامه‌های خود را فعلا در مک‌های مبتنی‌بر آرم ارائه نمی‌دهند.
تبلیغات

در مراسم توسعه‌دهندگان امسال، اپل تأیید کرد که مک‌های مبتنی‌بر آرم می‌توانند تمام برنامه‌های iOS را اجرا کنند. بااین‌حال طبق اخبار تازه، بعضی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های خود را در اپ استور مک قرار نداده‌اند. ازآنجاکه پردازنده‌های اپل سیلیکون معماری مشابهی با پردازنده‌های به‌کاررفته در آیفون و آیپدها دارند، اپل به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های iOS را در رایانه‌های مک مبتنی‌بر آرم دانلود و نصب کنند؛ حتی اگر سازنده اپلیکیشن را برای ارائه در رایانه‌های مک بهینه نکرده باشد.

ازلحاظ تئوری، تمام برنامه‌های طراحی‌شده برای آیفون و آیپد درصورت مراجعه به فروشگاه اپ استور (در مک‌های مبتنی‌بر آرم) دردسترس خواهند بود؛ اما درواقع، برنامه‌هایی نیز وجود دارند که در ابتدا روی مک‌ها عرضه نمی‌شوند. اگرچه به‌طور پیش‌فرض تمام برنامه‌های iOS در اپ استور مک‌های مبتنی‌بر اپل سیلیکون دردسترس است، اپل این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که برنامه‌ی خود را از اپ‌استور خارح کنند.

طبق گفته‌ی وب‌سایت 9to5Mac، برخی از توسعه‌دهندگان بزرگ برنامه‌های iOS درحال‌حاضر تصمیم گرفته‌اند برنامه‌های خود را دردسترس کاربران اپل سیلیکون قرار ندهند. همچنین، این رسانه نرم‌افزارهایی را شناسایی کرده است که فعلا دردسترس نیستند.

براساس این اطلاعات، گوگل تصمیم گرفته است بیشتر برنامه‌های خود را برای اپل سیلیکون عرضه نکند. این برنامه‌ها یوتیوب، جیمیل، گوگل درایو و گوگل مپس را شامل می‌شود. فیسبوک نیز مانند گوگل، برنامه‌های فیسبوک‌مسنجر و واتساپ و اینستاگرام را از دسترس خارج کرده است. درمقابل، برنامه‌های نتفلیکس و HBO Max همچنان در اپ استور مک عرضه می‌شوند. درحال‌حاضر، برخی از برنامه‌های دیگر نیز مانند دیزنی پلاس و اسنپ‌چت و آمازون پریمر دردسترس نیستند.

به‌گفته‌ی 9to5Mac، برخی از بازی‌های معروف مانند امانگا آس و کندی کراش و ریئل ریسینگ ۳ نیز در اپ استور به‌چشم نمی‌خورند. کاربران برای برنامه‌های سازگار iOS پیام Designed for iPad به‌معنی «برای آیپد طراحی شده است» را دریافت می‌کنند و اگر برنامه سازگار نباشد، اپ استور آن‌ها را به نصب برنامه در آیپد و آیفون سوق می‌دهد.

به‌خاطر بسپارید این بدان‌معنا نیست که توسعه‌دهندگان ذکرشده برنامه‌هایشان را برای همیشه در اپ استور مک قرار نمی‌دهند؛ بلکه برخی از توسعه‌دهندگان ممکن است تصمیم بگیرند که برنامه‌های خود را موقتا از اپ استور حذف کنند تا مطمئن شوند به‌درستی در مک‌های مبتنی‌بر اپل سیلیکون کار خواهد کرد. این در حالی است ‌که برخی دیگر از توسعه‌دهندگان هنوز تصمیم نگرفته‌اند برنامه‌های خود را از فروشگاه اپل حذف کنند یا خیر. به‌هر‌حال تا ساعاتی دیگر، سومین و آخرین مراسم بزرگ اپل در سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد و می‌توانید به‌صورت زنده آن را در زومیت تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات