گوگل درباره حذف اپلیکیشن Remove China Apps توضیح داد

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن Remove China Apps در هفته‌ی گذشته در مرکز توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت و بلافاصله گوگل آن را از پلی‌استور حذف کرد.
تبلیغات

گوگل در هفته‌ی گذشته برنامه‌ی Remove China Apps را از پلی‌استور خود حذف کرد. این برنامه برای کمک به کاربران برای شناسایی اپلیکیشن‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان یا شرکت‌های چینی ساخته شده بودند، کاربرد داشت و بعداز شناسایی این برنامه، آن‌ها را از روی دستگاه حذف می‌کرد. وجود چنین برنامه‌ای که با تمام اپلیکیشن‌های توسعه داده شده چینی را حذف می‌کرد، توجه گوگل را به‌خود جلب کرد و درنهایت موجب حذف خود برنامه از پلی‌استور گوگل شد.

تیم گوگل پلی‌استور در پاسخ به واکنش‌های آنلاین نسبت‌به حذف این برنامه در وب‌لاگ رسمی خود چنین نوشت:

جدای از حذف این اپلیکیشن، ما همچنین تعدادی برنامه‌ی دیگر را که خط‌مشی مورد تأیید ما را زیرپا نهاده بودند، از پلی‌استور حذف کردیم. ما به هیچ برنامه‌ای اجازه نخواهیم داد که کاربران را برای حذف یا غیرفعال‌کردن برنامه‌ای دیگر تشویق و تحریک کند یا حتی در تنظیمات اصلی دستگاه تغییراتی ایجاد کنند که از نظر امنیتی برای کاربران مشکلاتی را به‌همراه داشته باشند. این قانون دیرینه برای اطمینان از ایجاد یک محیط رقابتی سالم طراحی شده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند براساس خلاقیت و نبوغ خود موفق شوند. اگر قرار باشد که برنامه‌ها مورد تعرض یکدیگر قرار بگیرند و روی هم اثر منفی مستقیم داشته باشند، جامعه‌ی توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان بیشترین آسیب را خواهید دید که به‌هیچ عنوان به‌نفع هیچکدام نخواهد بود. حذف برنامه‌های متخلف، تاکنون در کشورهای دیگر نیز اجرا شده است. بنابراین، هر اقدامی برخلاف سیاست‌های مدون پلی‌استور نتیجه‌ی مشابهی خواهد داشت.

تیم گوگل پلی‌استور همچنین اشاره داشت که هدف قرار گرفتن برنامه‌ها توسط یکدیگر اتمسفر مخربی ایجاد می‌کند، به‌خصوص که در این مورد بحث یک ملت درمیان بود و در همین مدت کوتاه توجه بسیاری از رسانه‌های چینی را به خود جلب کرده بود.

وب‌سایت چینی Global Times واکنش‌های موجود به ارائه‌ی این اپلیکیشن در پلی‌استور را چنین گزارش کرد:

لیو دینگینگ، تحلیلگر مستقل ساکن پکن گفته است که اینکه گوگل پلی‌استور برنامه‌ی ضدچینی را تأیید کرده است و سپس آن را حذف می‌کند نشان از استانداردهای دوگانه‌ی شرکت‌های غربی دارد.مدیرعامل شرکت چینی توسعه‌ی برنامه Cheetah Mobile Inc نیز پیش‌از حذف برنامه در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی از گوگل پرسید که چگونه چنین برنامه‌ای از ابتدا به پلی‌استور راه پیدا کرده است؟ مگر از خط مشی گوگل تخطی نکرده بوده است؟

درنهایت گوگل با اطلاع‌رسانی در وب‌لاگ رسمی، پاسخ به این پرسش‌ها را ارائه داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات