گوگل لنز با قابلیت تلفظ واژه‌های ترجمه‌شده به‌روزرسانی شد

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل لنز به‌تازگی قابلیت‌های جدیدی نظیر تلفظ واژه‌های ‌ترجمه‌شده دریافت کرده و امکانات بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد.
تبلیغات

گوگل لنز (Google Lenz) ابزاری ویژه و کاربردی است که امکان می‌دهد ازطریق تصاویر درباره‌ی اشیای مختلف جست‌و‌جو کنید. این قابلیت باعث می‌شود بتوانید به‌سرعت از نام و جزئیات گیاه خاص نزدیکتان اطلاع پیدا کنید. گوگل لنز چند روز پیش به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرد تا قابلیت‌های متنوع‌تری دراختیار کاربر قرار دهد.

از چند روز پیش و به‌لطف انتشار به‌روزرسانی جدید، امکان کپی‌‌ پیست کردن متن به گوگل لنز اضافه شده است. بدین‌ترتیب، می‌توانید گوشی را رو به صفحه‌ی کاغذ نگه دارید و ازطریق گوگل لنز از آن عکس بگیرید و سپس متن کاغذ را به گوشی یا رایانه منتقل کنید. اگر با رایانه‌ی خود در حساب کاربری گوگل کروم وارد شده باشید، می‌توانید از قابلیت Copy to Computer به‌منظور کپی‌کردن متن کاغذ به درون رایانه استفاده کنید. 

گوگل لنز از مدت‌ها پیش امکان ترجمه‌ی کلماتی را فراهن کرده که از آن‌ها عکس می‌گیرید. با‌این‌حال به‌لطف به‌روزرسانی جدید، این ابزار به نحوه‌ی تلفظ واژه‌های ترجمه‌شده نیز کمک می‌کند. برای شنیدن تلفظ هر واژه یا جمله‌ی ترجمه‌شده، تنها کافی است روی گزینه‌ی Listen ضربه بزنید. نحوه‌ی عملکرد این قابلیت را می‌توانید با مراجعه به این لینک مشاهده کنید.

گوگل لنز / Google Lens

قابلیت کپی‌ پیست کردن متن کاغذ به‌ گوشی در اپلیکیشن گوگل لنز

گوگل لنز همچنین می‌تواند در همکاری با موتور جست‌و‌جوی گوگل به‌منظور فهمیدن مفاهیمی کمک کند که از آن‌ها سر درنمی‌آورید. درواقع از‌این‌پس، می‌توانید واژه‌ای خاص را انتخاب و جست‌و‌جو کنید تا اطلاعات مربوط‌به آن برایتان به‌نمایش دربیاید. در متن ترجمه‌شده‌ی گوگل لنز، نمی‌دانید امواج گرانشی یعنی چه؟ تنها کافی است روی عبارت یادشده در گوگل لنز ضربه بزنید تا مستقیما توضیحات مرتبط ظاهر شود. 

تغییراتی که به‌روزرسانی جدید گوگل لنز به‌همراه می‌آورد، نمی‌توان تغییراتی عمده به‌حساب آورد؛ اما بدون شک این قابلیت‌های جدید می‌توانند گوگل لنز را کاربردی‌تر کنند و مزیت‌های جالب‌تری به کاربران ارائه دهند. درضمن، این قابلیت‌ها می‌توانند در روزهایی به‌کار بیایند که افراد زیادی خودشان را به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا قرنطینه کرده‌اند. تمامی قابلیت‌های جدید گوگل لنز به‌جز گزینه‌ی جدید Listen از دو روز پیش به این ابزار اضافه شده‌اند. قابلیت Listen هم‌اکنون در نسخه‌ی اندروید دردسترس است و به‌زودی به نسخه‌ی iOS هم اضافه می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ تاکنون از گوگل لنز استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات