مایکروسافت قابلیت تغییر پس‌زمینه‌ی تماس‌های تصویری را به تیمز اضافه کرد

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به‌تازگی یکی از قابلیت‌های محبوب پلتفرم زوم یعنی امکان تغییر پس‌زمینه‌ی تماس‌ تصویری را در اختیار کاربران نرم‌افزار ارتباطی تیمز قرار داده است.
تبلیغات

این روزها با روی آوردن بسیاری افراد به فعالیت به‌صورت دورکاری، پلتفرم‌های ارتباطی نظیر زوم و مایکروسافت تیمز بیش‌ازپیش اهمیت یافته‌اند. به همین دلیل سازندگان این پلتفرم‌ها در این ایام توجه ویژه‌ای به بهبود قابلیت‌های آن‌ها دارند تا کار کردن از خانه برای کاربران هرچه بیشتر آسان شود.

یکی از قابلیت‌هایی که برای برقراری تماس‌های کاری از خانه به کاربران بسیار کمک می‌کند امکان تعویض تصویر پس‌زمینه است. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به‌عنوان‌مثال با قرار دادن تصویر یک دفتر کاری در پس‌زمینه‌ی تصویر خود، این تماس‌های کاری را رسمی‌تر و حرفه‌ای‌تر کنند.

تا پیش‌ازاین تنها نرم‌افزار زوم امکان استفاده از پس‌زمینه‌های دلخواه را به کاربرانش می‌داد و کاربران پلتفرم ارتباطی مایکروسافت از این ویژگی بی‌بهره بودند. کاربران تیمز در تماس‌های تصویری تنها می‌توانستند تصویر محیط اطراف خود را تار کنند. از همین رو ممکن است برخی کاربران تیمز به این این قابلیت‌ زوم غبطه خورده باشند. خبر خوش برای این دسته افراد این است که مایکروسافت نیز به‌تازگی از اضافه شدن این ویژگی به پلتفرم ارتباطی خود خبر داده است.

مایکروسافت حدود یک سال پیش وعده‌ی اضافه شدن این ویژگی را داده بود اما پس از آن دیگر خبری از زمان اضافه شدن این ویژگی از سوی مایکروسافت مخابره نشد. این قضیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای جدید از سوی مایکروسافت تغییر کرد. مایکروسافت در این بیانیه اعلام کرد که کاربران نرم‌افزار تیمز ازاین‌پس در تماس‌های تصویری خود امکان تغییر پس‌زمینه را خواهند داشت. مایکروسافت تیمز برای این کار با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تصویر وبکم را بررسی می‌کند و تصویر کاربر را از محیط اطراف تشخیص می‌دهد؛ بدین ترتیب امکان حفظ تصویر کاربر و تغییر تصویر پس‌زمینه فراهم می‌شود.

در حال حاضر گزینه‌های موجود برای تغییر پس‌زمینه تنها به تصاویر ارائه شده از سوی مایکروسافت محدود می‌شود؛ اما ردموندی‌ها وعده داده‌اند که در آینده‌ی نزدیک امکان قرار دادن تصاویر دلخواه را برای کاربران فراهم خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که این ویژگی در کدام پلتفرم‌ها پشتیبانی خواهد شد.

زوم برای تغییر تصویر پس‌زمینه دو گزینه‌ی تصویر ساکن و ویدئوی تکرارشونده را پیش روی کاربرانش قرار می‌دهد. هنوز مشخص نیست که امکان قرار دادن ویدئو در پس‌زمینه برای کاربران تیمز فراهم خواهد شد یا خیر. مایکروسافت در اعلامیه‌ی خود برای نام بردن از مثال‌های کاربردی این قابلیت جدید تنها از تصاویر ثابت نظیر لوگوی شرکت یا محیط دفتر کار اسم برده است.  

این قابلیت مخصوصا در شرایط خاص فعلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری افراد از خانه کار می‌کنند می‌تواند سودمند باشد و برای برقراری تماس‌های کاری حرفه‌ای‌تر به کاربران کمک کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات