آمار کاربران سرویس جی سوئیت به دومیلیارد نفر رسید

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با افزایش محبوبیت جی سوئیت، انتظار می‌رود کاربران این سرویس علاوه‌بر جی‌میل و گوگل‌داکس به اپلیکیشن‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند.
تبلیغات

گوگل اعلام کرده است تعداد کاربران سرویس خدمات اداری جی‌سوئیت در سال ۲۰۱۹ از مرز دومیلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرد. خاویر سولتر، مدیرعامل جی‌سوئیت‌، این آمار را با رسانه‌ها به‌اشتراک گذاشته است؛ اما به این موضوع اشاره‌ای نکرده است که چند نفر از کاربران از نسخه‌ی پولی استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند آمار دقیقی از کاربران سرویس‌های مختلف جی‌سوئیت منتشر نشده است و نمی‌دانیم چند نفر علاوه‌بر سرویس محبوب جی‌میل، از سرویس‌های دیگر استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد کاربران فعال ماهانه‌ی جی‌میل به ۱/۵ میلیارد نفر رسیده‌اند. سولترو گفته است:

آمارها مبهوت‌کننده هستند. این محصولات دسترسی باورنکردنی دارند. هدف ما تغییر نحوه‌ای است که مردم کار می‌کنند.

با اینکه آمار از رقابت جدی جی‌سوئیت با مایکروسافت آفیس ۳۶۵ خبر می‌دهد، مایکروسافت توانسته است درصد بیشتری از بازار تجاری را دراختیار بگیرد. جی‌سوئیت اپلیکیشن‌هایی ازجمله جی‌میل، Drive ،Hangouts ،Calendar ،Docs و Sheets را شامل می‌شود.

سال گذشته، افزایش قیمت حق اشتراک استفاده از سرویس جی‌سوئیت را شاهد بودیم. در آن زمان، گفته می‌شد سرویس خدمات اداری جی‌سوئیت بیش از چهارمیلیون کاربر دارد. گوگل برای حق اشتراک یک‌ماهه‌ی استفاده از سرویس پایه‌ی جی‌سوئیت ۶ دلار دریافت می‌کند. این مبلغ برای استفاده‌ی ماهانه از سرویس تجاری جی‌سوئیت به ۱۲ دلار برای هر کاربر می‌رسد و برای سرویس اینترپرایز جی‌سوئیت نیز هر کاربر باید ماهانه ۲۵ دلار پرداخت کند. سرویس آفیس ۳۶۵ مایکروسافت سال گذشته توانست به ۲۰۰ میلیون کاربر فعال برسد که بابت خدمات آن، حق اشتراک ماهانه پرداخت می‌کنند.

سرویس جی سوئیت

سال گذشته، خاویر سولترو از مایکروسافت جدا شد و به گوگل پیوست. در کارنامه‌ی سولتر، مدیریت بخش‌های کورتانا و آفیس و اوت‌لوک مایکروسافت مشاهده می‌شود. سولتر مؤسس اپلیکیشنی به‌نام اکامپلی (Acompli) بود که خدمات ارسال ایمیل برای گجت‌های حمل‌شدنی را ارائه می‌کرد. در سال ۲۰۱۴، مایکروسافت اپلیکیشن اکامپلی را خرید و آن را به اوت‌لوک موبایل تغییر داد.

مسئولان گوگل اخیرا وعده‌ی اضافه‌شدن هوش مصنوعی به‌نام اسمارت‌کامپوز (Smart Compose) را در جی‌میل داده‌اند. یکی از ویژگی‌های اسمارت‌کامپوز امکان ارائه‌ی متن‌های هوشمند در ارسال ایمیل است و انتظار می‌رود علاوه‌بر جی‌میل و داکس، استفاده از این هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های دیگر را نیز شاهد باشیم.

در‌حال‌حاضر، اسمارت‌کامپوز به نسخه‌ی پولی Docs اضافه شده است و کاربرانی که حق اشتراک ماهانه پرداخت کرده‌اند، از این ویژگی می‌توانند استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات