مدیرعامل ردیت: ذات TikTok مثل انگل است

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
TikTok یکی از داغ‌ترین شبکه‌های اجتماعی روز جهان است؛ اما مدیرعامل ردیت، این پلتفرم را آماج انتقادات خود قرار داده است.
تبلیغات

استیو هافمن هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی ردیت در جریان یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ گروهی، اظهارات تندی علیه TikTok مطرح کرد. در این جلسه که علاوه بر هافمن، الیوت شار، مدیر ارشد حوزه‌ی امنیت اجتماعی و سم لشین، قائم مقام سابق بخش محصولات فیسبوک هم حضور داشتند، هافمن پلتفرم TikTok را شبکه‌ای دانست که درست مثل انگل است.

به گزارش تک‌کرانچ، هافمن در بخشی از صحبت‌هایش با سایر اعضای پنل، با آن‌ها درباره‌ی نوآوری‌های TikTok وارد مشاجره شد. او در زمانی که اعضای پنل پیشنهاد دادند استارتاپ‌های حاضر در سیلیکون ولی از نوآوری‌های TikTok الگو برداری کنند، عصبانی شد. او در پاسخ به این پیشنهاد گفت:

شاید بعدها از این حرفی که می‌خواهم بگویم پشیمان شوم؛ اما حتی نمی‌توانم به چنین پیشنهادی فکر هم کنم. چرا؟ چون ذات این اپلیکیشن مثل یک انگل است. چرا؟ چون فناوری‌های صوتی و الگوریتم انگشت‌نگاری که استفاده کرده‌اند، وحشتناک است. من حتی نمی‌توانم خودم را برای نصب چنین اپلیکیشنی روی تلفن همراهم قانع کنم. 
tiktok

براساس این گزارش او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

من مدام به دیگران می‌گویم: این ابزار جاسوسی را نصب نکنید.

سخنگوی TikTok در واکنش به این اظهارات گفته است:

این اظهارات هیچ پایه و اساسی ندارد و بدون هیچ پشتوانه‌ی قابل ارائه‌ای مطرح شده‌ است.

آقای هافمن اظهارات خود را در رویدادی مطرح کرد که بسیاری از سرمایه‌گذارهای سیلیکون ولی در آن حضور داشتند. این کنفرانس یک روزه، Social 2030 نام داشت و با هدف بررسی مسائل روز اپلیکیشن‌های شبکه‌ی اجتماعی که احتمالا شکل‌دهنده‌ی وضعیت آن‌ها در آینده است، برگزار شد.

براساس این گزارش آقای هافمن زمانی به TikTok حمله کرد که بحث پنل به نحوه‌ی بررسی فعالیت‌های کاربران این اپلیکیشن رسید. این اپلیکیشن یکی از موضوعات پرطرفدار در این همایش بود. سم لشین یکی از کسانی بود که در این همایش از نوآوری‌های TikTok تمجید کرد. هافمن از معدود کسانی بود که در این همایش به انتقاد از TikTok پرداخت. 

 بایت‌دنس، مالک TikTok هنوز واکنشی به این اظهارات نداشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات