قابلیت غیرفعال‌کردن پخش خودکار ویدئو در برنامه گوگل پلی

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پخش خودکار ویدئو در هر سرویس آنلاینی آزاردهنده است و معمولا کاربران این قابلیت را در تمامی برنامه‌های خود غیرفعال می‌کنند.
تبلیغات

فرقی نمی‌کند از یوتیوب و نتفلیکس یا سایت‌های خبری استفاده کنیم، هر سرویسی با قابلیت پخش خودکار ویدئو می‌تواند آزاردهنده باشد. به‌همین‌دلیل، وقتی ماه سپتامبر قابلیت پخش خودکار ویدئو در فروشگاه گوگل‌پلی ارائه شد، چندان برای کاربران خوشایند نبود. البته برخی از کاربران اصلا متوجه این قابلیت نشده‌اند؛ زیرا ویژگی Auto-Playing اغلب در بخش بازی‌ها دیده می‌شد؛ درنتیجه، اگر به بخش Games بروید حتما با این موضوع مواجه خواهید شد.

خوشبختانه اکنون گوگل‌پلی نیز مانند یوتیوب و بسیاری سرویس‌های ویدئویی دیگر، امکان غیرفعال‌کردن قابلیت Auto-Playing را برای ویدئوهای خود ارائه کرده است. این گزینه اولین‌بار ماه نوامبر ظاهر شد و به‌صورت آزمایشی دراختیار برخی کاربران قرار گرفت؛ اما اکنون این تنظیمات برای همه‌ی کاربران ارائه شده است. بنابراین، اگر پخش خودکار ویدئوهای Play Store را نمی‌پسندید، می‌توانید این ویژگی را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید.

google play store

برای غیرفعال‌کردن ویژگی Auto-Playing در گوگل‌پلی کافی است منو کشویی را بازکنید و وارد تنظیمات شوید و گزینه‌ی Auto-play videos را انتخاب کنید. تنظیمات این بخش گوگل‌پلی به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Auto-play videos over Wi-Fi only است. در کادر بازشده، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Don’t auto-play videos، ویژگی پخش خودکار ویدئو را در این برنامه غیرفعال کنید. البته گزینه‌ی دیگری هم وجود دارد که امکان پخش خودکار تمام‌وقت را می‌دهد. این حالت با کلیک روی Auto-play videos at any time فعال خواهد شد؛ اما فراموش نکنید این حالت حجم زیادی از اینترنت را مصرف خواهد کرد. این قابلیت جدید فروشگاه گوگلی‌پلی در نسخه‌ی 17.9.17 ارائه شده و دردسترس قرار گرفته است.

بروزرسانی Google Play
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات