گوگل نقص در نسخه‌ 79 مرورگر کروم را برطرف کرد

پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار نسخه‌ی کروم ۷۹ در اندروید، کاربران متوجه یک نقص در به‌روزرسانی شدند که ظاهرا گوگل این مشکل را برطرف کرده است.
تبلیغات

گوگل پس از انتشار به‌روزرسانی مرورگر کروم برای کاربران اندروید، گزارش‌هایی از پاک شدن داده‌ی برنامه‌های ثالثی که از WebView استفاده می‌کردند دریافت کرد. این گزارش‌ها به جایی رسید که گوگل تصمیم گرفت تا انتشار این به‌روزرسانی را برای کاربران اندروید متوقف کند. اما اکنون براساس گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا گوگل مشکل پاک شدن داده‌ها را در مرورگر کروم ۷۹ حل کرده است. درواقع خوشبختانه تلاش‌های شرکت موفقیت‌آمیز بوده و انتشار به‌روزرسانی کروم با رفع اشکال WebView از سر گرفته شده است.

ظاهرا این نقص کمتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد کاربران را تحت تأثیر قرار داد. در گزارش‌های اولیه اعلام شد که توزیع این به‌روزرسانی در ۵۰٪ کاربران اندرویدی صورت گرفته که شامل میلیون‌ها کاربر می‌شد، اما در حقیقت به‌روزرسانی فقط به کمتر از ۱۵٪ کاربران ارسال شده بود.

کروم ۷۹

همان‌طور که معلوم شد، هیچ یک از داده‌های کاربران از بین نرفتند و اشکال از موتور کروم بوده که داده‌ها از دسترس خارج شده بودند. اکنون گوگل اصلاحاتی را انجام داده و در به‌روزرسانی‌های جدید، داده‌های کاربران دوباره در اختیارشان قرار خواهد گرفت. گوگل همچنین بابت نقص اخیر از کاربران عذرخواهی و اعلام کرد که به‌زودی این به‌روزرسانی‌ها مجددا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گوگل به‌روزرسانی را مستقیماً به کاربران منتقل می‌کند درنتیجه برای رفع اشکالات پیش آمده نیازی نیست تا کاربران اقدامات خاصی انجام دهند.

از سوی دیگر این به‌روزرسانی جدید، ویژگی‌های امنیتی بهتری را نیز به‌همراه دارد که می‌توان به قابلیت‌های مربوط به امنیتی گذرواژه اشاره کرد که البته این قابلیت در فایرفاکس نیز ارائه شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات