میزان استفاده آمریکایی‌ها از فیسبوک در دو سال اخیر ۲۶ درصد کاهش یافته است

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار جدید نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۷ تاکنون، میزان استفاده‌ی کاربران آمریکایی از شبکه‌ی اجتماعی فیسوک ۲۶ درصد کاهش یافته است.
تبلیغات

گزارش جدید مؤسسه‌ی Activate می‌گوید مردم آمریکا در‌مقایسه‌با دو سال قبل، زمان کمتری در فیسبوک سپری می‌کنند. براساس این آمار، اهالی ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۷ به‌طور میانگین ماهانه‌ی ۱۴ ساعت از زمانشان را صرف شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک کرده‌اند. ظاهرا این میزان در سال ۲۰۱۹ با افتی ۲۶ درصدی مواجه شده و به ۹ ساعت در ماه رسیده است. مایکل وولف، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار مؤسسه‌ی تحقیقاتی Activate، با حضور در کنفرانس Tech Live که رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال در کالیفرنیا برگزار کرده بود، ضمن ارائه‌ی آمار مذکور، توضیحات بیشتری نیز دراین‌زمینه ارائه داد.

ظاهرا فیسبوک همچنان در‌مقایسه‌با شبکه‌های اجتماعی رقیبش، کاربران بسیار بیشتری دارد و دراین‌زمینه پیشتاز است. آمار جدید نشان می‌دهد شمار کاربران فیسبوک در سراسر دنیا از مرز دومیلیارد نفر گذشته است. با‌این‌حال، حقیقت جدیدی که مؤسسه‌ی Activate درباره‌ی کاهش میزان استفاده‌ی کاربران از فیسبوک برملا کرده است، می‌تواند در رویکرد برندهای بزرگ برای صرف صدها میلیون‌دلار به‌منظور تبلیغات در فیسبوک تغییراتی ایجاد کند. 

آمار فیسبوک

آمار نشان می‌دهد در دو سال اخیر میلادی، میزان استفاده‌ی آمریکایی‌ها از بسیاری از شبکه‌های اجتماعی بزرگ افزایش پیدا کرده است.

شمار زیادی از مؤسسه‌های پژوهشی ازجمله eMarketer توانسته‌اند با پایش فعالیت جوان‌ان در فیسبوک، آمار جدیدی به‌دست بیاورند. براساس همین آمار، کاربران جوان‌تر فیسبوک که در دسته‌ی ۱۲ تا ۳۴ سال قرار می‌گیرند، در چند سال اخیر تمایل کمتری به این شبکه‌ی اجتماعی نشان داده و از آن دور شده‌اند. کاربران مذکور به‌جای فیسبوک به سرویس‌های دیگری نظیر اینستاگرام، سرویس تحت مالکیت خود فیسبوک و تیک‌تاک و اسنپ‌چت روی آورده‌اند.

بدون شک، ماجراهای مربوط به کمبریج آنالیتیکا و اتفاقات پس‌از‌آن تأثیر زیادی روی میزان اعتماد مردم به فیسبوک گذاشته‌اند. درضمن، فیسبوک علاقه‌ی چندانی به بحث درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای نشان‌دادن تبلیغات هدفمند به آن‌ها ندارد. ناگفته نماند دولت آمریکا به همکاری نزدیک با فیسبوک و کسب‌و‌‌کارهای مختلف این شرکت بزرگ علاقه‌ای ندارد و به‌دفعات سعی کرده است با وضع قوانینی جدید، از برخی از فعالیت‌های فیسبوک جلوگیری کند. همچنین، سیاست‌مدارانی نظیر الیزابت وارن بارها از دولت آمریکا درخواست کرده‌اند هرطور شده، فیسبوک را منحل کند. 

مایکل وولف می‌گوید یک شرکت به‌تنهایی توانایی شکست فیسبوک را ندارد؛ اما تعداد فراوانی از شرکت‌های کوچک‌تر که روی حوزه‌های تخصصی‌شان تمرکز بیشتری کنند، می‌توانند درکنار یکدیگر مشکلاتی برای عملکرد فیسبوک به‌وجود بیاورند. درواقع، سرویس‌های کوچک مذکور می‌توانند به‌شکلی کاملا نظام‌مند از میزان استفاده‌ی کاربران از فیسبوک بکاهند و این افراد را به‌سمت پلتفرم‌های خودشان بکشانند. 

آمار فیسبوک

مؤسسه‌ی Activate در آمار جدیدش مدعی شده است هر‌یک از ساکنان آمریکا امروزه به‌طور میانگین در ۵/۸ شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارند. Activate پیش‌بینی می‌کند رقم یادشده تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰ شبکه‌ی اجتماعی برسد. این یعنی هرچه زمان می‌گذرد، آمریکایی‌ها به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتری روی می‌آورند و میزان استفاده‌ی آن‌ها از هریک از شبکه‌ها کمتر می‌شود. مایکل وولف دراین‌زمینه به‌طور ویژه به شبکه‌‌های اجتماعی کوچک‌تری نظیر High There و Wattpad و Product Hunt اشاره می‌کند و می‌گوید این اپلیکیشن‌ها به‌مرور زمان در حال جذب کاربران بیشتری به‌سمت خود هستند. 

فیسبوک احتمالا به‌خوبی از این موضوع باخبر است. وجود همین شبکه‌های اجتماعی کوچک که محبوبیت آن‌ها به‌سرعت افزایش می‌یابد، احتمالا یکی از دلایلی است که این غول آمریکایی اخیرا روی استفاده‌ی کاربرانش از گروه‌های فیسبوکیِ خصوصی تأکید کرده و از آن‌ها به‌عنوان بخش مهمی از آینده‌اش یاد می‌کند. شایان ذکر است فیسبوک تاکنون به آمار مؤسسه‌ی Activate واکنش نشان نداده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی کاهش ساعات استفاده‌ی کاربران آمریکایی از فیسبوک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات