بنیان‌گذار Wunderlist خرید مجدد اپلیکیشن از مایکروسافت را مطرح کرد

دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
کریستین ریبر، بنیان‌گذار اپلیکیشن واندرلیست، پیشنهاد خرید مجدد سرویس خود را به مایکروسافت اعلام کرد که شاید به ادامه‌ی حیات آن بینجامد.
تبلیغات

کریستین ریبر، بنیان‌گذار اپلیکیشن Wunderist به مایکروسافت پیشنهاد داد تا اپلیکیشن مشهور مدیریت وظیفه‌ی خود را از این شرکت خریداری کند. پیشنهاد ریبر با هدف جلوگیری از تعطیلی اپلیکیشن واندرلیست مطرح شد.

ریبر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

مایکروسافت همچنان قصد دارد واندرلیست را تعطیل کند؛ هرچند افراد زیادی به آن علاقه دارند و از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. من کاملا به‌صورت جدی از ساتیا نادلا و مارکوس اش درخواست می‌کنم که امکان خرید مجدد آن را فراهم کنند. شما می‌توانید تیم اپلیکیشن را برای خود حفظ و روی Microsoft To-Do تمرکز کنید و درنهایت هم هیچ‌کس به‌دلیل تعطیل شدن واندرلیست ناراحت نخواهد شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ واندرلیست را خریداری کرد. منابع خبری در آن زمان شایعه‌ی قیمت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار را برای اپلیکیشن بیان می‌کردند. به‌هرحال خرید این سرویس توسط مایکروسافت بعدا چالش‌هایی را به‌همراه داشت که منجر به ترک شرکت از سوی ریبر شد. درواقع تصمیم ردموندی‌ها به توسعه‌ی اپلیکیشن اختصاصی و رقیب به‌نام To-Do با استفاده از المان‌های بنیادی واندرلیست، موجب بروز چالش و اختلاف‌نظر شد. ریبر سال گذشته اعلام کرده بود که API اپلیکیشن روی خدمات ابری آمازون فعال است و جابه‌جا کردن آن به آژور، چالش‌هایی را به‌همراه دارد. به‌همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفت تا به‌جای حل چالش‌ها، سرویسی مشابه را از ابتدا توسعه دهد.

واندرلیست هنوز به کاربران خدمات‌رسانی می‌کند. البته مایکروسافت گفته است که به‌زودی این اپلیکیشن تعطیل خواهد شد و همه‌ی کاربری‌های آن به Microsoft To-Do منتقل می‌شوند. هنوز زمان دقیق تعطیلی واندرلیست مشخص نیست، اما ریبر با جدیت تصمیم دارد تا از آن رخداد جلوگیری کند. به‌هرحال او «پیشنهادی کاملا جدی» به ردموندی‌ها اعلام کرد، اما هیچ نشانه‌ای از علاقه‌مندی مدیران به پیشنهاد وی دیده نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات