زوم‌اپ: Quik؛ نرم‌افزار ساخت ویدئو از عکس

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
اپلیکیشن کوئیک این امکان را می‌دهد که از تصاویرتان ویدئوهای زیبا و تأثیرگذار بسازید و تنظیمات دلخواه را روی آن انجام دهید.
تبلیغات

با گسترش کاربرد گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال، امکان عکس‌برداری و تهیه‌ی ویدئو با سرعت و کیفیت بیشتر فراهم شده است. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که از رویداد یا برنامه‌ای خاص تصاویر بسیاری تهیه کرده‌اید و علاقه‌مند هستید همه‌ی آن‌ها را به‌صورت یک‌جا و در قالب ویدئو تماشا کنید تا خاطرات آن رویداد برایتان زنده شود. حتی ممکن است بخواهید این عکس‌ها را همراه‌با موسیقی دلخواهتان تماشا کنید و آن را با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید. اپلیکیشن کوئیک (Quik) ازجمله اپلیکیشن‌هایی است که این امکان را به شما می‌دهد.

این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های Android و iOS دردسترس است و می‌توانید آن را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود و نصب کنید.

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. با بازشدن اولین صفحه، امکان ایجاد ویدئوِ جدید به شما داده می‌شود. با انتخاب Create new video و تعیین نام برای این ویدئو،  به صفحه‌ی انتخاب عکس یا آلبوم هدایت می‌شوید. در این صفحه، می‌توانید حداکثر ۷۵ عکس یا ویدئو از عکس‌ها و ویدئوهای دلخواهتان را انتخاب کنید که قصد دارید از آن‌ها ویدئو تهیه کنید. این عکس‌‌ها و ویدئوها می‌تواند در حافظه‌ی داخلی گوشی یا حافظه‌ی خارجی، DropBox ،Go Pro Plus یا Go Pro Quick ذخیره‌سازی شده باشند. کوئیک این قابلیت را دارد که با کمک Go Pro footage بتواند عکس‌های دارای لبخند، چهره، آب و مانند آن‌ها را تشخیص دهد و ویدئویی زیبا و متناسب با آن بسازد. البته، می‌توانید با استفاده از Highlightها، ترتیب و چگونگی عکس‌ها در ویدئو را خودتان مشخص کنید.

کوییک ۱
کوییک ۱

پس از انتخاب عکس‌ و ویدئوهای دلخواه، باید نامی برای ویدئویی انتخاب کنید که قصد دارید آن را بسازید و سپس، دکمه‌ی Continue را بزنید. نرم‌افزار به‌صورت خودکار ویدئویی از عکس‌های انتخابی شما می‌سازد که از آهنگ‌ها و ترنزیشن‌های موجود در نسخه‌ی اصلی اپلیکیشن در آن استفاده شده است. نکته‌ی جالب در این ویدئو هماهنگی حرکت عکس‌ها با bit rate موسیقی است. البته، می‌توانید به‌‌دلخواه این ویدئو را ویرایش کنید. 

کوییک ۱

امکاناتی که این اپلیکیشن برای ویرایش ویدئو به شما می‌دهد در چند گروه قرار دارند. اولین نکته‌ در مواجهه با صفحه‌ی پخش ویدئو که قابلیت تغییر دارد، تم اصلی ویدئو است که از قسمت پایینی ویدئو می‌توانید آن را تغییر دهید. هریک از تم‌ها، موسیقی پیش‌فرض همراه خود را دارد. جذابیت این امکان در کاربرد ویدئویی است که نهایتا ساخته می‌شود. به‌عنوان مثال، اگر قصد داشته باشید ویدئو حاصل از تعدادی عکس را برای نمایش در کنفرانس اداری یا تحصیلی یا برای نمایش در جمع خانوادگی استفاده کنید، می‌توانید تم‌های متناسب برای آن انتخاب کنید. وقتی تم مناسب را مشخص کردید، می‌توانید ویرایش‌های جزئی‌تر را هم انجام دهید. برای این کار باید روی علامت قلم ویرایش ضربه بزنید که در قسمت پایین عکس و وسط آن قرار دارد. با این کار صفحه‌ی ویرایش برای شما بازخواهد شد که گزینه‌های مختلف را دراختیارتان قرار می‌دهد. در اینجا، به‌ترتیب از سمت چپ گزینه‌های مختلف را توضیح می‌دهیم. دقت کنید مراحل ویرایش برای هریک از عکس‌ها و ویدئوها به‌صورت جداگانه انجام می‌شود و گزینه‌های مختلف برای عکس و ویدئو متفاوت است. 

کوییک ۱
کوییک ۱

ویرایش نمایش عکس‌ها

۱. Add Text: امکان اضافه‌کردن متن خاص روی یکی از عکس‌ها را به شما می‌دهد. بدیهی است برای هریک از عکس‌ها می‌توانید متن خاصی در نظر بگیرید و به آن اضافه کنید. این متن می‌تواند به‌صورت پانویس یا به‌صورت تیتر به عکس شما اضافه شود.

۲. Layout: به شما این امکان را می‌دهد اندازه‌ی تصویر انتخابی‌تان را در قالب اندازه‌ی ویدئو مشخص کنید. این گزینه دو حالت دارد: ۱. حالت اتوماتیک که اندازه‌ی عکس را به اندازه‌ی قالب ویدئو درمی‌آورد؛ حالت Fit که اندازه‌ی عکس بدون تغییر می‌ماند و اگر حاشیه‌ی کوچک‌تری درمقایسه‌با قالب داشته باشد، به رنگ سیاه درخواهد‌ آمد.

۳. Rotation: امکان چرخش تصویر را به شما می‌دهد و می‌توانید با استفاده از آن عکس را به‌اندازه‌ی ۹۰ درجه بچرخانید.

کوییک ۱
کوییک ۱

۴. Focus: می‌توانید مشخص کنید وقتی عکس خاصی در‌حال‌اجرا در ویدئو است، درنهایت و هنگام گذار به عکس به بعدی، در کجای عکس بزرگ‌نمایی شود؛ مثلا در عکس که اینجا داریم، روی سر پرنده زوم شده است.

۵. Duration: این امکان را می‌دهد که مشخص کنید می‌خواهید زمان اجرای عکس خاص از مدت زمان پیش‌فرض اپلیکیشن کوتاهتر باشد یا خیر.

کوییک ۱
کوییک ۱

۶. Remove: می‌توانید هریک از عکس‌ها را جداگانه حذف کنید.

۷. Duplicate: با انتخاب این گزینه، عکس در‌حال‌اجرا دوبار اجرا خواهد شد. درواقع، عکسی مانند عکس فعلی به فهرست عکس‌ها اضافه می‌شود.

ویرایش نمایش فیلم

قسمت ویرایش فیلم در بسیاری از گزینه‌ها مشابه ویرایش عکس است. با گزینه‌ی Add Text می‌توانید روی فیلم متن اضافه کنید. در قسمت Layout، می‌توانید شیوه‌ی نمایش فیلم در قاب را مشخص کنید. با گزینه‌ی Rotate، می‌توانید فیلم را به‌صورت ۹۰ درجه‌ای بچرخانید. با گزینه‌ی Remove، فیلم در‌حال‌پخش حذف می‌شود. امکانات اضافی که برای ویرایش فیلم دراختیارتان قرار دارد، عبارت‌اند از:

۱. Highlight: با این دکمه می‌توانید به تعداد دلخواه زمان هایلایت به فیلم اضافه کنید. توجه کنید در اینجا منظور از فیلم، فیلم نهایی نیست؛ بلکه فیلمی است که به‌عنوان بخشی از مجموعه عکس انتخاب کرده‌اید.

۲. Trim: با این گزینه می‌توانید زمان پخش فیلم خاص را کم یا زیاد کنید.

۳. با گزینه‌ای که سه حالت Boost و Mix و No Sound دارد، می‌توانید چگونگی پخش صدا روی فیلم را مشخص کنید. درصورتی‌که فیلم انتخابی موسیقی داشته باشد، با دو گزینه‌ی اول می‌توانید چگونگی پخش همان موسیقی را تعیین کنید. گزینه‌ی آخر باعث می‌شود موسیقی قرارداده‌شده روی کل ویدئو برای این فیلم انتخابی هم اعمال شود.

کوییک 1
کوییک 1

۴. Crop: می‌توانید محدوده‌ی صفحه‌ی فیلمی را مشخص کنید که قصد پخش آن را دارید.

۵. Split: همان‌طورکه از نامش پیداست، به شما اجازه می‌دهد فیلم انتخابی را به چند تکه تقسیم کنید.

کوییک 1
کوییک 1

هربار که تغییری در شیوه‌ی اجرای عکس اعمال می‌کنید، نرم‌افزار آن را برای شما اجرا می‌کند تا حاصل کار را ببینید. برای متوقف‌کردن این اجرا، می‌توانید از قسمت پایین صفحه استفاده کنید تا ویدئو متوقف شود. با اعمال گزینه‌ی Loop که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد، با هر تغییر در عکس، کل ویدئو برایتان اجرا خواهد شد. در سمت چپ پایین صفحه، گزینه‌ی دیگری وجود دارد با عنوان Undo. با انتخاب این گزینه، آخرین تغییر اعمال‌شده از بین می‌رود و به‌جای کلمه‌ی Undo، کلمه‌ی Redo را خواهید دید. با انتخاب Redo، آخرین تغییر حذف‌شده‌ بازخواهد گشت. یکی دیگر از امکاناتی موجود در این صفحه، امکان اضافه‌کردن عکس یا ویدئو در لحظه است. در قسمت میانی صفحه و در هر دو سمت چپ و راست، امکان اضافه‌کردن عکس به قبل یا بعد از عکس فعلی وجود دارد. 

تا اینجا تغییراتی را انجام داده‌اید که به عکس و ویژگی‌های آن مربوط‌ است. اگر به صفحه‌ی اصلی برگردید، می‌توانید تغییرات دیگری هم در ویدئو ایجاد کنید. در پایین صفحه‌ی اصلی و در قسمت وسط، دکمه‌ای قرار دارد که با کمک آن می‌توانید موسیقی دلخواه خود را برای اجرا روی ویدئو انتخاب کنید. این اپلیکیشن به‌صورت پیش‌فرض تعدادی موسیقی در خود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید؛ اما نگران نباشید. اگر از این گزینه‌ها خوشتان نیامد، امکان انتخاب موسیقی از بین موسیقی‌های موجود روی گوشی شما هم فراهم است. 

پس از ورود به Music Library و انتخاب موسیقی دلخواه، در صفحه‌ی اصلی، ویدئو شما با این موسیقی اجرا می‌شود و نکته‌ی جالب این است که حالا می‌توانید ازطریق صفحه‌ی اصلی به همه‌ی موسیقی‌های خودتان دسترسی داشته باشید. همچنین، می‌توانید ویدئو را بدون موسیقی یا بدون صدا اجرا کنید که گزینه‌های آن در انتهای فهرست حالت‌ها در پایین عکس وجود دارد. یکی از ویژگی‌های جالب کوئیک این است که سرعت و زمان پخش تصاویر با ضرب‌آهنگ موسیقی هماهنگ می‌شود و این، ویدئو نهایی را بسیار جالب می‌کند.

کوییک ۱
کوییک ۱
کوییک 1
کوییک 1

آخرین بخش ویرایشی موجود در کوئیک، در پایین صفحه‌ی اصلی در سمت چپ دردسترس است. این بخش هم شامل چند گزینه است:

۱. Duration: می‌توانید زمان کل ویدئو را مشخص کنید. کوئیک به‌طور خودکار زمان کل مناسب برای آپلود در اینستاگرام و زمان بهینه برای داشتن بهترین موسیقی در پایان را به شما پیشنهاد می‌کند؛ اما می‌توانید زمان دلخواه را برای آن مشخص کنید. قسمتی که با Auto duration مشخص شده و علامت مخصوص کوئیک روی آن قرار دارد، زمانی است که اپلیکیشن به‌طور خودکار به ویدئو تخصیص داده است.

۲. Square: به شما این امکان را می‌دهد که چهارچوب پخش ویدئو را به‌صورت افقی یا عمودی یا سینما تغییر دهید.

کوییک ۱
کوییک 1

۳. Music Start: ممکن است نخواهید تمام موسیقی انتخابی‌تان همراه‌با ویدئو پخش شود، این گزینه به شما امکان می‌دهد آن بخشی از موسیقی را انتخاب کنید که می‌خواهید پخش شود. کافی است نقطه‌ی شروع پخش موسیقی را مشخص کنید و Duration مناسب برای پخش ویدئو را هم از گزینه‌ی اول تعیین کنید.

۴. Filter: مشابه آنچه در ویرایش عکس‌ها در گوشی‌ها به‌طور پیش فرض وجود دارد، با این گزینه می‌توانید فیلترهای مختلف روی عکس‌ها قرار دهید.

۵. Font: می‌توانید فونت متنی را مشخص کنید که روی عکس‌ها نوشته می‌شود.

۶. Palette: در اینجا، امکان حذف حاشیه‌ی سیاه از اطراف عکس یا قراردادن مجدد آن وجود دارد.

۷. Outro: این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید نمایش آرم کوئیک را در انتهای ویدئو کنترل کنید. با قراردادن این گزینه روی حالت خاموش، در پایان ویدئو آرم کوئیک پخش نخواهد نشد.

کوییک 1
کوییک 1

وقتی به این مرحله رسیدید، فیلم نهایی شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. کافی است از قسمت پایین صفحه، دکمه‌ی دانلود را بزنید تا فیلمتان روی گوشی ذخیره یا به‌صورت آنلاین به‌اشتراک گذاشته شود. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده و جذاب است و به‌راحتی می‌توانید با آن ویدئوهای زیبا بسازید و با آن خاطرات خود را زیباتر حفظ کنید.

کوییک 1
کوییک 1

نکات مثبت

  • نصب و استفاده رایگان
  • رابط کاربری ساده و جذاب
  • هماهنگی موسیقی با ویدئو نهایی
  • امکان استفاده هم‌زمان از فیلم و عکس برای ساختن ویدئو
  • امکان ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری ویدئو

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات