مذاکره اسپاتیفای برای خرید شرکت محبوب تولید پادکست Gimlet

یک‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای قصد دارد شرکت تولید پادکست Gimlet Media را با مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کند.
تبلیغات

براساس گزارشی از وب‌سایت Recode و به‌نقل از 9to5mac، مذاکرات اسپاتیفای برای خرید شرکت Gimlet، سازنده برخی از پادکست‌های محبوب، تا مراحل خوبی پیش رفته است. طبق این گزارش، معامله مذکور دارای ارزشی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است.

پس‌از شکست اسپاتیفای در بخش ویدئو، این شرکت بلندپروازی خود را درزمینه پادکست نشان داده است. تصاحب Gimlet، نخستین اقدام اسپاتیفای برای خرید یک شرکت تولید محتوا، و البته بزرگ‌ترین خرید در صنعت پادکست به‌شمار می رود.

«اسپاتیفای که در ورود به‌ عرصه ویدئو ناموفق بوده است، در چند ماه اخیر آشکار شده که قصد دارد بلندپروازی خود را در زمینه پادکست نشان بدهد. این شرکت تبلیغ پادکست‌هایش را درمیان ۲۰۰ میلیون کاربر خود آغاز کرده است و همچنین قراردادهایی را با برخی سلبریتی‌ها همچون امی شومر (Amy Schumer) برای تولید پادکست‌های اختصاصی خودش انجام داده است.»

زمان اعلام این قرارداد هنوز مشخص نیست؛ اما گفته می‌شود که دو طرف قرارداد تا مراحل خوبی پیش‌ رفته‌اند. اسپاتیفای همچنین در هفته بعد میزان درآمد سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۸ خود را منتشر خواهد کرد.

برای کسانی که با Gimlet آشنایی ندارند، می‌توان گفت که این شرکت تعدادی از پادکست‌های بسیار محبوب مانند Reply All ،Homecoming و The Pitch را تولید کرده است. نمایش Homecoming درابتدا به‌صورت پادکست متنی شروع‌به‌کار کرد اما بعدها به سریالی در سرویس استریم تلویزیون آمازون، با هنرنمایی جولیا رابرتز تبدیل شد. هم‌اکنون پادکست‌های Gimlet به‌طورگسترده در تمامی پلتفرم‌ها در دسترس هستند؛ اما اگر اسپاتیفای موفق به خرید Gimlet شود، ممکن است همه‌چیز تغییر کند.

برخی از افراد از رویکرد اسپاتیفای نسبت‌به پادکست انتقاد می‌کنند؛ چرا که تمامی پادکست‌ها توسط اسپاتیفای کنترل می‌شوند. اسپاتیفای برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها از جمله اپلیکیشن پادکست اپل، از استانداردهای RSS عمومی استفاده نمی‌کند. به‌هرحال اسپاتیفای برنامه‌های بزرگی در حوزه پادکست خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات