نسخه وب گوگل فوتوز اکنون ادغام چهره مخاطبان یکسان را پیشنهاد می‌دهد

یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن مدیریت تصاویر گوگل فوتور اکنون از طریق تشخیص چهره به کاربران پیشنهاد می‌دهد تا نسخه‌های دوگانه از مخاطبان یکسان را با یکدیگر ادغام کنند.
تبلیغات

تشخیص چهره‌ی خودکار و دسته‌بندی گوگل فوتوز یکی از دلایل محبوبیت این اپلیکیشن مدیریت تصاویر به‌حساب می‌آید؛ اما این قابلیت همچنان از نواقصی رنج می‌برد. هنگامی که این ویژگی در سال‌های گذشته منتشر شد، تنها به خاطر تغییر سن یا ظاهر افراد با گذشت زمان، اقدام به ایجاد دو نسخه از افراد یکسان می‌کرد. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که الگوریتم تشخیص چهره‌ی این سرویس دقت بسیاری بهتری پیدا کرده است. در حال حاضر گوگل در حال انتشار قابلیتی است که به کاربران پیشنهاد می‌دهد تا نسخه‌های دوگانه از افراد را به‌صورت خودکار با یکدیگر ادغام کنند.

بدین منظور، باید به نسخه‌ی تحت وب Google Photos مراجعه و تب مخاطبان (People) را که در قسمت زیر آلبوم‌ها قرار دارد، باز کنید. سپس به احتمال فراوان می‌توانید جعبه‌ی پیشنهادی را همانند تصویر زیر برای ادغام چهره‌های مشابه مشاهده کنید. در این جعبه دو گزینه‌ی تایید و رد وجود دارد و در صورتی که نسبت به یکسان بودن چهره‌های مشابه اطمینان نداشته باشید، می‌تواند گزینه‌ی «مطمئن نیستم» را انتخاب کنید. با این حال، ظاهرا دو گزینه‌ی یادشده کلیک‌پذیر نیستند و به‌منظور مشاهده‌ی تمام تصاویر مرتبط با شخص مورد نظر و تایید چهره‌های مختلفی که در واقع یکسان هستند، باید یکی از آن‌ها را باز کنید.

Google Photos

ادغام دستی چهره‌ها پیش از این امکان‌پذیر بود؛ اما برای انجام این کار باید به‌صورت دستی تمام مخاطبان خود را بررسی می‌کردید، اشتباهات را تشخیص و سپس برای ادغام نسخه‌های مختلف از افراد مشابه، نام یکسان به آن‌ها می‌دادید. اما این جعبه‌ی پیشنهاد جدید به جز تایید یا رد ادغام، نیازمند انجام هیچ کار اضافه‌ی دیگری از جانب کاربران نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات