بلاک چین به سرویس ابری گوگل راه پیدا می‌کند

یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای رقابت با مایکروسافت آژور و سرویس وب آمازون، قصد دارد تکنولوژی DLT را به سرور ابری خود اضافه کند.
تبلیغات

گوگل با شرکت نیویورکی Digital Asset، که اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک‌چین می‌سازد، قرارداد همکاری بست. این قرارداد به قراردادی که گوگل با شرکت Block Apps، کمپانی دیگری که کمک به ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز می‌کند، اضافه خواهد شد؛ قرارداد اول نیز کمی قبل‌تر در توییتر رسمی شد.

گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران می‌توانند با استفاده از Digital Asset و Block Apps راه‌های جدیدی برای استفاده از چهارچوب‌های فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) را تجربه کنند. این‌که استفاده‌ی کاربران به چه صورت خواهد بود و آیا اجازه‌ی دسترسی به‌ برنامه‌های اختصاصی را دارند، مشخص نشده است اما جزئیات بیش‌تر در باره‌ی این موضوع، در همایش گوگل نکست ۱۸ مشخص خواهد شد. همچنین کمپانی در ادامه اعلام کرد که برنامه‌های ادغامی مبتنی بر بلاک‌ چین ساخته‌شده توسط کمپانی‌های هایپر فابریک و ایتریوم را در اواخر امسال معرفی خواهد کرد.

به‌ گفته‌ی بلایث مسترز، مدیرعامل اجرایی Digital Asset، این همکاری به سازندگان یک راه‌حل کامل را ارائه می‌کند تا بتوانند پتانسیل نوآوری‌های جدید در تکنولوژی بلاک‌چین را داشته باشند. در ازای  دسترسی سریع به برنامه، که قرار است در اوایل ۲۰۱۹ عرضه شود، سرویس ابری گوگل به Digital Asset اجازه می‌دهد که با سازندگان بیش‌تری در بخش‌های مختلف این صنعت در ارتباط باشند، کاری که کمپانی بدون کمک گوگل قادر به انجام آن نخواهد بود. این خبر تایید می‌کند که گوگل برای دسترسی به‌برنامه هزینه‌ای را پرداخت نکرده است.

از این قرارداد برداشت می‌شود که گوگل با اضافه کردن تکنولوژی DLT به سرویس ابری خود، قصد دارد تا از مایکروسافت آژور و خدمات وب آمازون جلو بیافتد؛ خدماتی که اکنون بیش‌تر از سرویس گوگل بازار را در اختیار دارند. همچنین گزارش اسفند ماه بلومبرگ را درباره‌ی این‌که گوگل قصد دارد در شرکت‌های DLT، سرمایه گذاری کند یا اینکه آن‌ها را بخرد، تایید می‌کند؛ هرچند که گوگل تمایلی برای خرید Digital Asset و Block Apps نشان نداده است.

این قرارداد به گوگل دسترسی به زبان اختصاصی برنامه‌نویسی برای قراردادهای هوشمند را می‌دهد. با این قابلیت گوگل می‌تواند برنامه‌های مبتنی بر بلاک‌چین بسازد و بعد از آن امکان این را دارد که این برنامه‌ها را به کمپانی‌های دیگر بفروشد یا این‌که آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد دارد.

Google مدت زیادی است که به بلاک‌چین علاقه دارد. براساس گزارش سایت CBInsights، گوگل دومین کمپانی حقوقی بزرگ فعال در زمینه‌ی بلاک‌چین از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ بوده است؛ کمپانی اول، کمپانی ژاپنی SBI Holdings بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات