گوگل اپلیکیشن‌های استخراج ارز دیجیتال را در پلی استور ممنوع می‌کند

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با هدف محافظت از کاربران در مقابل آسیب‌های ناشی از استخراج ارزهای دیجیتال، اپلیکیشن‌های مرتبط با آن‌ها را به لیست محتوای غیرمجاز در پلی‌استور اضافه می‌کند.
تبلیغات

گوگل به‌تازگی فهرست اپلیکیشن‌های ممنوع اندروید را گسترش داده و اپلیکیشن‌های معدن‌کاوی ارزهای رمزپایه را به مجموعه‌ی محتواهای غیر مجاز فروشگاه پلی استور افزوده است. در نتیجه در روزهای آینده، هرگونه اپلیکیشن استخراج‌کننده‌ی ارزهای دیجیتال از فروشگاه نرم‌افزاری اندروید حذف خواهد شد. این اقدام گوگل در راستای حفاظت از گوشی‌ها و تبلت‌های کاربران در مقابل خطرات وارده از جانب استخراج سکه‌های دیجیتال اتخاذ می‌شود. با این حال، ممنوعیت تازه‌ی گوگل با یک استثنا مهم همراه است.

Google فهرستی از محتوای غیرمجاز در Play Store در اختیار دارد. این فهرست شامل انواع محتوای قابل‌انتظار همچون سخنان تنفرآمیز، خشونت بی‌قیدوشرط، محتوای تروریستی، آزار و اذیت و موارد مشابه است. گوگل همچنین محتواهای مشخص دیگر از جمله اپلیکیشن‌های منتخب مالی و هم‌اکنون معدن‌کاوان ارزهای رمزپایه را درون فهرست خود قرار داده است. گوگل در مرکز سیاست توسعه‌دهندگان خود در این باره می‌گوید:

ما به اپلیکشن‌هایی که به استخراج ارزهای رمزپایه در دستگاه‌ها می‌پردازند، اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهیم.

با این حال، گوگل در این رابطه یک استثنا قائل شده است:

ما به اپلیکیشن‌هایی که از راه دور اقدام به استخراج ارزهای رمزپایه می‌کنند، اجازه‌ی فعالیت می‌دهیم.

این تصمیم تازه‌ی گوگل به‌دنبال ممنوعیت اجرای اپلیکیشن‌های استخراج ارزهای رمزپایه در دستگاه‌های iOS در ماه ژوئن اتخاذ می‌شود. دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز ممنوعیت‌های مشابهی را روی محتواهای مشخص معدن‌کاوی وضع کرده‌اند؛ همچون افزونه‌های کروم که می‌توان برای استخراج ارزهایی نظیر بیت‌کوین از آن‌ها استفاده کرد. دیگر شرکت‌ها همچون فیسبوک نیز در تلاش برای کاهش تعداد شرکت‌های مشکوک و موارد کلاهبرداری، تبلیغات ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده‌اند.

این ممنوعیت تازه‌ی گوگل، اقدام مهمی محسوب می‌شود. در بدترین حالت ممکن، یک معدن‌کاو ارزهای دیجیتال می‌تواند از طریق ایجاد گرمای بیش از حد به گوشی هوشمند یا تبلت آسیب فیزیکی وارد کند. همچنین برخی از بدافزارهای ارزهای دیجیتال می‌توانند به اجزاء دستگاه همچون باتری، آسیب فیزیکی بزنند و در برخی موارد موجب ورم کردن آن و باز شدن درب پشت دستگاه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات